آفتاب

آلمان به دنبال گسترش آموزش تسلیحاتی پیشمرگ‌های کرد

آلمان به دنبال گسترش آموزش تسلیحاتی پیشمرگ‌های کرد

رسانه‌های آلمان گزارش دادند، دولت برلین قصد دارد آموزش تسلیحاتی نیروهای پیشمرگ کرد در عراق را تمدید کرده و گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اشپیگل آنلاین و روزنامه‌ بیلد گزارش دادند که دولت آلمان به دنبال آن است که پارلمان را راضی کند تا اجازه ‌دهد نیروهای نظامی بیشتری برای آموزش پیشمرگ‌های کرد به اربیل در شمال عراق اعزام شوند.

در حال‌ حاضر ۱۵۰ تن از نیروهای پیشمرگ کرد تحت آموزش‌ نیروهای آلمان قرار گرفتند. عمده‌ی آموزش‌ها درباره‌ نحوه‌ استفاده از تسلیحات نظامی ساخت آلمان است که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار نیروهای کرد قرار گرفته است.

این دوره آموزشی به‌زودی پایان خواهد یافت و قرار است نیروهای پیشمرگی که این دوره را طی کردند، آموخته‌های خود را به گروه‌های بعدی انتقال دهند.

بنا به گزارش رسانه‌های آلمانی ممکن است سلاح بیشتری نیز در اختیار نیروهای کرد قرار گیرد. اشپیگل گزارش داد که فرانک‌ والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه‌ آلمان و اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع به همراهی وزیر کشور روز پنج‌شنبه درباره‌ این موضوع نشست مشترکی داشتند.

قرار است هفته‌ آینده طرح پیشنهادی وزرای کابینه به مجلس فدرال آلمان تحویل داده شود. وزرای کابینه همچنان تاکید دارند که نقش نیروهای آلمانی صرفا محدود به آموزش‌های نظامی به پیشمرگ‌های کرد خواهد بود و آلمان به هیچ‌ وجه در مقابله با داعش به شکل مستقیم درگیر نخواهد شد.

نخستین محموله سلاح‌های آلمانی به مقصد اربیل ۲۵ سپتامبر ارسال شد. پنج کادر آموزشی و یک پیراپزشک نیز هم‌زمان به کردستان عراق اعزام شدند. قرار است در مجموع ۱۰ هزار پیشمرگ کرد به سلاح‌های آلمانی به ارزش ۷۰ میلیون یورو مجهز شوند.

انتهای پیام

کد N624927

وبگردی