آفتاب

سیدحسن خمینی: دینداران جامعه دغدغه افکار امام راحل را داشته باشند

سیدحسن خمینی: دینداران جامعه دغدغه افکار امام راحل را داشته باشند

نوه امام راحل گفت: امروز استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

نوه امام راحل گفت: امروز استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، شامگاه پنجشنبه 20 آذرماه در جمع اقشار مختلف رفسنجان در منزل امام جمعه فقید این شهر افزود: آزادی بیان و آزادی سخن، از دستاوردهای مهم انقلاب است و دینداران جامعه باید بیش از همه دغدغه افکار امام راحل را داشته باشند که همین طور است.

وی تصریح کرد : امام راحل تاریخ ساز است، امامی است که با اتکای به او ما آینده خود را می سازیم و فردای نسل جوانمان تضمین می شود.

یادگار امام با اشاره به اینکه مومنین قبل و بعد از فتح ، از نظر قرآن تفاوت دارند، ادامه داد: در قرآن آمده است افرادی که قبل از فتح، ایمان آوردند با افرادی که بعد از فتح، ایمان آوردند تفاوت دارند.

وی در این رابطه افزود: یادمان باشد کسانی که قبل از فتح با امام راحل بودند و ستمها و سختیهای فراوان کشیدند و به خاطر امام به زندان رفتند را فراموش نکنیم.

وی بیان کرد: امروز از امام گفتن خوب است و ترس ندارد. در زمان امام راحل منصب، مال و منال وجود نداشت ولی امام راحل(ره) دوستانی داشتند که این افراد به کمک وی می شتافتند.

به گفته سید حسن خمینی یکی از افرادی که یار دیرین امام بود، مرحوم شیخ محمد هاشمیان بود که از مومنین قبل از فتح بود و بسیار ارزشمند بود و چه در بخش نوق و بهرمان و سه قریه رفسنجان و چه در قم فعالیتهایی به نفع نظام جمهوری اسلامی و برای رهبر و بنیان گذار انقلاب اسلامی انجام می دادند که می توان به بحث نگه داشتن وجوهات در بیت امام اشاره کرد.

نوه امام راحل تصریح کرد: امام راحل به عنوان یک مکتب منجی، سه آرزوی دیرینه ماست و این سه آرزو استقلال، آزادی و دینداری است و بی توجهی به هرکدام از این سه عنصر باعث لطمه به جامعه اسلامی خواهد بود.

وی بیان کرد: در دوره مشروطه ما با یک جریانی مواجه بودیم که آزادی اصل بود ولی توجه به استقلال کمرنگ بود، در آن دوره نقش سفارتخانه‌های خارجی پر رنگ بود و تحصن در سفارت روس و انگلیس انجام می شد.

سید حسن خمینی در ادامه تشریح کرد: در آن دوره توجه به آزادی خواهی بود اما عنایت به استقلال کم رنگ بود ، رهبران مشروطه دینداران جامعه بودند که می توان از جمله آنها به آیت الله بهبهانی، آیت الله طباطبایی و آیت الله خراسانی اشاره کرد .

وی با بیان اینکه پس از آن توجه به مقابله با استبداد می شد در حالی که به استقلال توجه نمی شد خاطرنشان کرد : در دوره استقلال نفت، توجه به جامعه دینی کم رنگ است و این سه آرزو تحت شعار آرمانی استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی به اوج می رسد.

سید حسن خمینی عنوان کرد: این سه آرزو به عنوان نمادی است که آینده ما را می سازد و هر کدام از آنها که کم توجهی شود لاجرم به مشکلاتی می رسیم .

وی ابراز کرد: گاهی اوقات اسلام به شکل کاریکاتور است برای اینکه از دید قرآن، خدا و پیغمبر برخی گناهان از گناهان دیگر مهمتر و عذاب آنها سنگین تر است.

وی اضافه کرد: شرب خمر و آبروی مومن، تهمت و دروغ، حجاب و بی حجاب را می توان نام برد که فردی دیندار برایش شرب خمر گناهی نابخشودنی است اما حاضر است با کسی که دروغ و تهمت می زند زندگی کند و در این زندگی ، دینداری اش کاریکاتوری است که بایستی در مقیاس دین دیده شوند.

انتهای پیام

کد N624913

وبگردی