آفتاب

نیروهای صهیونیست با گاز اشک‌آور اعتراض فلسطینی‌ها را سرکوب کردند

نیروهای صهیونیست با گاز اشک‌آور اعتراض فلسطینی‌ها را سرکوب کردند

به دنبال تشییع جنازه وزیر فلسطینی که به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رخ داد که موجب زخمی شدن 20 فلسطینی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع پزشکی و شاهدان عینی در فلسطین اعلام کردند، به دنبال تشییع جنازه «زیاد ابوعین» رییس هیات مقاومت و پایداری در مقابله با شهرک‌سازی، درگیری‌های شدیدی در شهرک «البیره» در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی رخ داد.

به گزارش این منابع، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که در اعتراض به کشته شدن این وزیر فلسطینی تجمع کرده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد که موجب ایجاد حالت خفگی در میان فلسطینی‌ها شد.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از گلوله‌های جنگی و صوتی به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی در شهرک البیره حمله کرد که موجب زخمی شدن حدود 20 فلسطینی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تدابیر امنیتی شدیدی را در کرانه باختری برای مقابله با هرگونه تظاهرات فلسطینی‌ها اتخاذ کرد.

این در حالی است که فلسطینی‌ها خواهان برگزاری اعتصاب سراسری در واکنش به شهادت وزیر فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شدند.

در پی به شهادت رسیدن ابوعین، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تمامی گزینه‌ها برای توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی وجود دارد. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نیروهای رژیم صهیونیستی را مسوول کشته شدن ابوعین دانست.

انتهای پیام

کد N624782

وبگردی