آفتاب
/برخورد قاطع، عملی و بدون ملاحظه با مفاسد/

غروی مطرح کرد: بازدارندگی، نتیجه برخورد قاطع و عملی با مفاسد

غروی مطرح کرد: بازدارندگی، نتیجه برخورد قاطع و عملی با مفاسد

یک عضو هیات رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است که نتیجه برخورد قاطع و عملی با مفاسد، بازدارندگی خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد غروی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ضرورت برخورد قاطع و عملی و بدون ملاحظه با مفاسد، اظهار کرد: نتیجه چنین برخوردی این می‌شود که وقتی کسانی که زمینه تخلف دارند می‌بینند مسئولین و ناظران فساد را کشف می‌کنند و با آن برخورد قاطعانه دارند جلوی فسادهای بیشتر گرفته می‌شود و در واقع چنین برخوردی نتیجه بازدارندگی دارد.

وی ادامه داد: اگر مفسدین احساس کنند که خطر کشف فسادشان همواره تهدیدشان می‌کند اقدام به این کار نمی‌کنند. البته باید چرخه نظارتی سالم باشد تا عده‌ای نتوانند از آن سوء استفاده کنند و در اصل باید نظارت قوی صورت گیرد.

غروی همچنین بیان کرد: نباید نقطه‌های کوری برای نظارت بر مفاسد وجود داشته باشد. متاسفانه چرخه مسائل اقتصادی گاهی به گونه‌ای است که راه تخلفات را باز می‌گذارد و مسئولین معمولا وقتی متوجه می‌شوند که فساد صورت گرفته است در حالیکه باید این چرخه‌ها اصلاح شود تا نقطه‌های کور نظارت وجود نداشته باشد.

عضو هیات رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: در سطوح بالا اراده برای مبارزه با مفاسد وجود دارد ولی ممکن است در سطوح پایین‌تر، افراد دقت لازم را نداشته باشند و یا خودشان درگیر فساد باشند که می‌توان جلوی این مساله را با نظارت و دقت بیشتر گرفت.

انتهای پیام

کد N624752

وبگردی