آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

یک پژوهشگر: اربعین حسینی فرصتی است برای شناساندن اسلام واقعی به جهانیان

یک پژوهشگر: اربعین حسینی فرصتی است برای شناساندن اسلام واقعی به جهانیان

یک پژوهشگر مسائل دینی گفت: حضور گسترده شیعیان در اربعین حسینی (ع) نشان دهنده قدرت تشیع در منطقه است.

یک پژوهشگر مسائل دینی گفت: حضور گسترده شیعیان در اربعین حسینی (ع) نشان دهنده قدرت تشیع در منطقه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن گیوه‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه امام حسین (ع) همانند پیامبر چهره‌ای جهانی است، خاطرنشان کرد: هدف قیام و نحوه قیام امام حسین (ع) منحصر به فرد بوده و امام به خاطر مظلومیتش چهره‌ای شناخته شده در جهان است.

وی در ادامه افزود: هستند کسانی که به اسلام اعتقادی ندارند ولی امام حسین (ع) را قبول دارند و در مورد ایشان کتاب‌ها نوشته‌اند. حضور گسترده شیعیان و مسلمانان در اربعین امام حسین (ع) باعث می‌شود که چهره امام برای جهانیان بیشتر شناخته شود.

این پژوهشگر مسائل دینی در ادامه اظهار کرد: البته نباید امام حسین (ع) را منحصر به تشیع کرد زیرا ایشان چهره‌ای جهانی دارند و این چهره به دلیل حمایت این امام از مظلومان شکل گرفته است. به نظر من هر چه اربعین حسینی (ع) باشکوه‌تر و عظیم‌تر باشد راه و هدف امام حسین (ع) برای جهانیان بیشتر ترویج می‌شود.

این عضو بنیاد باران با بیان اینکه باید میان اسلام واقعی و اسلام تکفیری تفکیک قائل شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که نشات گرفته از نهضت امام حسین (ع) بود دشمنان توطئه‌های زیادی کردند تا این انقلاب را از ریشه نابود کنند بنابراین اکنون به فکر این افتادند تا چهره اسلام را تخریب کنند بنابراین به سازماندهی و حمایت از گروه‌های تکفیری روی آوردند تا با رسانه‌ای کردن اقدامات این گروه‌ها چهره اسلام را تخریب کنند.

گیوه‌چی در ادامه افزود: اسلام واقعی اسلام صلح و دوستی نسبت به مسلمانان و پیروان سایر ادیان است. اسلام واقعی اسلام مقاومت در برابر استکبار بوده نه اینکه به مقابله با سایر مسلمانان بپردازد. حضور مردم در اربعین حسینی (ع) می‌تواند اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کند.

وی در پایان اظهار کرد: هر چه اربعین حسینی (ع) پرشورتر برگزار شود مردم دنیا بیشتر انگیزه پیدا می‌کنند تا به دنبال شناخت اهداف و راه امام حسین (ع) بوده و در آن تامل کنند.

انتهای پیام

کد N624743

وبگردی