آفتاب

نگرانی رئیس جمهوری ازبکستان از تبدیل افغانستان به عراق

نگرانی رئیس جمهوری ازبکستان از تبدیل افغانستان به عراق

رئیس جمهوری ازبکستان درباره تبدیل افغانستان به وضعیتی مشابه عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آکی پرس، رئیس جمهوری ازبکستان در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس در تاشکند از تبدیل شدن افغانستان به وضعیتی مشابه عراق پس از خروج نیروهای خارجی ابراز نگرانی کرد.

پوتین نیز با بیان اینکه روسیه نگرانی ازبکستان را درباره افغانستان درک می کند، گفت یک مکانیزم مشاوره موثر بین مسکو و تاشکند وجود دارد که مبارزه با تهدید های تروریستی و قاچاق مواد مخدر در اولویت آن قرار دارد.

بدهی، واردات محصولات غذایی و سلاح محور مذاکرات رئیس جمهوری روسیه در سفر به ازبکستان است که به دعوت "اسلام کریم‌ اف" رئیس‌ جمهوری ازبکستان به "تاشکند" پایتخت ازبکستان سفر کرده است.

انتظار می رود که رئیس‌ جمهوری ازبکستان در این دیدار پیشنهاد ارائه تخفیف در بدهی 890 میلیون دلاری در صورت پرداخت یکجای بدهی به روسیه را بدهد.

از سوی دیگر انتظار می رود که بخشی از قراردادها و موافقت نامه‌ ها در زمینه‌ های مختلف از جمله همکاریهای گسترده میان دو کشور و تحویل سخت افزارهای نظامی روسیه به ازبکستان امضا شود.

ولادیمیر پوتین و اسلام کریم‌ اف در این دیدار همچنین درباره افزایش صادرات کشاورزی به روسیه و موضوعات انرژی گفتگو می کنند.

کد N624563

وبگردی