آفتاب

رییس مرکز مطالعات آبزرو هند در دیدار با ولایتی

رییس مرکز مطالعات آبزرو هند در دیدار با ولایتی

ولایتی گفت: یکی از راه‌های استقلال کشورهایی که نمی‌خواهند زیر سلطه تهدیدهای بین‌المللی و آمریکا بروند این است که همکاری‌های چندجانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جوشی رییس مرکز مطالعات آبزرو هند در دیدار عصر امروز خود با علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، در رابطه با گسترش همکاری‌های بین این دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری میان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و مرکز مطالعات آبزرو هند زمینه‌های پیشرفت دو کشور را فراهم کنیم.

جوشی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با دیدارش با ولایتی و سفری که به ایران داشته، خاطرنشان کرد: در این دیدار در رابطه با مسائل منطقه‌ای و راهکارهای همکاری در رابطه با آینده دو کشور گفت‌وگو کردیم و در رابطه با اینکه دو مرکز نیز با یکدیگر همکاری‌ داشته باشند صحبت‌ هایی شد تا برای حل مسائل از متخصصان و اندیشمندان ایران و هند در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

وی تاکید کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و مرکز مطالعات آبزرو می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی و مسائل امنیتی با یکدیگر همکاری داشته باشند و در رابطه با مسائل منطقه‌ای هم از نظر من این مردم منطقه هستند که باید با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل داشته باشند و از این طریق برای مسائل خود راه‌حل‌هایی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، ولایتی در حاشیه دیدارش با جوشی در جمع خبرنگاران در رابطه با همکاری بین ایران و هند و همچنین همکاری‌های چندجانبه بین آفریقای جنوبی، هند، چین، روسیه و برزیل که قرار است تحت عنوان بریکس شکل بگیرد نیز گفت‌وگوهایی انجام شد.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها که در مجموعه بریکس صورت می‌گیرد تاکنون در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بین‌المللی و تجاری پیشرفت‌های خوبی داشته است. همچنین باید تاکید کنم که همکاری بین این پنج کشور بین موسسات مطالعاتی صورت می‌گیرد و از ایران و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع نیز دعوت شده تا در آن شرکت کند.

ولایتی در رابطه با همکاری‌های کشورهای عضو بریکس، گفت: یکی از راه‌های استقلال کشورهایی که نمی‌خواهند زیر سلطه تهدیدهای بین‌المللی و آمریکا بروند این است که چنین همکاری‌های چندجانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

وی در پایان دیدارش با رییس مرکز مطالعات آبرزو هند، تصریح کرد: ایران و هند از اینکه کشورهای آسیای غربی، آسیای جنوبی و شمال آفریقا با معضل تروریست و افراط‌گری دست به گریبان هستند ناراضی بوده و امیدوار هستند تا افراطی‌گری در عراق، یمن و این مناطق با همکاری‌های کشورهای مختلف از میان برداشته شود.

انتهای پیام

کد N624540

وبگردی