آفتاب
کره شمالی:

شورای امنیت ابزار اجرای سیاست‌ خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ می شود

شورای امنیت ابزار اجرای سیاست‌ خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ می شود

وزارت امور خارجه کره ‌شمالی اعلام کرد واشنگتن می‌ خواهد از شورای امنیت برای اجرای سیاست‌ های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه کره ‌شمالی در بیانیه‌ ای تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل احتمالا به ابزاری برای اجرای برنامه‌ های آمریکا تبدیل می شود که در آن صورت ابتکار عمل واشنگتن و متحدانش را تایید کرده و نشستی را برای مذاکره در زمینه مسائل حقوق در کره شمالی برگزار می‌ کند.

وی در ادامه با اشاره به تلاشهای آمریکا برای بررسی وضعیت حقوق بشر در شورای امنیت با هدف داشتن بهانه ای برای مداخله نظامی در کره شمالی گفت واشنگتن می‌ خواهد از شورای امنیت برای اجرای سیاست‌ های خصمانه خود علیه پیونگ یانگ استفاده کند.

این نماینده وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به بی اعتنایی شورای امنیت به بسیاری از موارد نقض‌ حقوق بشر در آمریکا گفت اگر شورای امنیت تحت فشار واشنگتن و متحدانش بپذیرد تا پرونده حقوق بشر پیونگ یانگ را در برنامه خود قرار دهد، این تصمیم نشان دهنده سیاست معیار دوگانه است.

تلاشهای واشنگتن علیه پیونگ یانگ درحالیست که کمیته اطلاعات سنای آمریکا سه شنبه گذشته گزارشی را در مورد اقدامات سازمان سیا برای شکنجه افراد متهم به فعالیت های تروریستی منتشر کرد.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در گزارش موسوم به شکنجه، سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را به دروغگویی به کنگره و کاخ سفید متهم کرد. این گزارش جزئیات عملیات سی آی ای علیه القاعده پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را علنی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به صدور گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره اقدامات سیا در شکنجه متهمان، از سازمان جاسوسی کشورش انتقاد کرد. اوباما شیوه های شکنجه سیا را خلاف قوانین موجود در آمریکا دانسته است.

کد N624507

وبگردی