آفتاب
افخم در واكنش به گزارش سناي آمريكا تاكيد كرد

نقض حقوق بشر در امریکا به بهانه‌هاي واهي

نقض حقوق بشر در امریکا به بهانه‌هاي واهي

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اعتراف دیرهنگام سنای امریکا به شکنجه‌های فجیع و غیرانسانی که ماموران سیا نسبت به مظنونین امنیتی مرتکب شده‌اند، نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر به بهانه‌های واهی است .

به گزارش خبرگزاري مهر، مرضيه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با توجه به انتشار گزارش سنای امریکا در مورد شکنجه‌های بیرحمانه از سوی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا اظهار داشت: محتوای این گزارش تکان دهنده گویای خشونت، افراط و پنهان کاری نهادینه شده در سیستم امنیتی امریکا است. 

 مرضیه افخم با اشاره به اینکه اعتراف دیرهنگام سنای امریکا به شکنجه‌های فجیع و غیر انسانی که ماموران سیا نسبت به مظنونین امنیتی مرتکب شده اند، نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر به بهانه های واهی امنیتی است، اضافه کرد: جای نگرانی است که رویه‌های غیرقانونی و اقدامات غیر انسانی و نمونه‌های ذکر شده در گزارش همچنان از سوی دستگاه‌های امنیتی امریکا ادامه دارد و تضمینی از سوی دولت امریکا برای جلوگیری از تکرار این فجایع به‌عمل نیامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: انتظار می‌رود افشای این اقدامات غیرانسانی بویژه اینکه تعداد قابل توجهی از افرادی که مورد شکنجه واقع شده اند، اتباع کشورهای دیگر هستند مقدمه ای بر پیگیرد قانونی آمران و مجریان این اقدامات جنایتکارانه در عرصه بین المللی شود.

کد N624502

وبگردی