آفتاب

بیش از 5000 تن در حملات افراط‌گرایان سراسر جهان در ماه نوامبر کشته شدند

بیش از 5000 تن در حملات افراط‌گرایان سراسر جهان در ماه نوامبر کشته شدند

بر اساس گزارش صورت گرفته جدید توسط شبکه خبری بی.بی.سی، بیش از 5000 تن در نوامبر سال جاری میلادی در سراسر جهان و در 664 حمله گروه‌های افراط گر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، در این گزارش تحت عنوان «افراط گرایی جدید: یک تصویر کلی جهانی» که توسط شبکه خبری بی.بی.سی و مرکز بین‌المللی مطالعه افراط گرایی صورت گرفته به طور کلی 5042 تن در 14 کشور در ماه نوامبر سال جاری میلادی کشته شدند که 80 درصد از این حملات در عراق، نیجریه، افغانستان و سوریه صورت گرفته است. این پروژه تحقیقاتی روز چهارشنبه منتشر شده و به طور میانگین روزانه 22 حمله و 168 کشته را ثبت کرده است.

داعش به عنوان مرگبارترین گروه با 308 حمله در سراسر عراق و سوریه که منجر به 2206 کشته شده در این گزارش ثبت شده است. پس از آن گروه شبه نظامی بوکو حرام با کشتن 786 تن در نیجریه در جایگاه دوم و طالبان افغانستان با کشتن 782 تن در جایگاه سوم قرار گرفته است.

پیتر نیومن، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعه افراط گرایی گفت: این آمارها سریعا نشان می‌دهد که افراط گرایان و القاعده دیگر شبیه هم و یا از یک گروه نیستند. 60 درصد از تلفات توسط گروه‌هایی صورت گرفته که هیچ نوع همکاری رسمی با القاعده نداشته‌اند و آنها گروه‌هایی هستند که برای به دست آوردن رهبری این جنبش رقابت می‌کنند.

بمب گذاری به عنوان رایج‌ترین نوع حملات مطرح شده که جان 1653 تن را نیز گرفته است. پس از آن تیراندازی از پشت کمینگاه در جایگاه دوم، اعدام در جایگاه سوم و پرتاب خمپاره در جایگاه چهارم قرار دارد. اکثر کشته شدگان غیرنظامی هستند اما حدود 1000 افراط گر نیز در این ماه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N624471

وبگردی