آفتاب

دیک چنی شکنجه‌گران سیا را قابل احترام خواند!

دیک چنی شکنجه‌گران سیا را قابل احترام خواند!

معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: گزارش شکنجه منتشر شده توسط کمیته اطلاعات سنا، کاملا احمقانه است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، دیک چنی، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد که این برنامه شکنجه سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) اطلاعات قابل پیگیری را به وجود آورده و برای حفاظت از آمریکا پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی لازم و ضروری بوده است.

دیک چنی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اظهارات مشابهی را مطرح کرده و گفت:‌ اگر مجبور شوم که دوباره این کار را انجام دهم آن را انجام خواهم داد.

وی همچنین در مارس سال 2014 میلادی نیز گفته بود این نتایج اهمیتی ندارند و شیوه‌هایی همچون غرق مصنوعی شکنجه محسوب نمی‌شود.

دیک چنی افزود: ما از سازمان سیا خواستیم تا اقداماتی را انجام داده و برنامه‌ای را برای گرفتن افرادی که باعث کشتن 3000 تن از ما در حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی شده بودند، انجام دهند و مطمئن شوند که این اتفاق دیگر در آینده رخ نخواهد داد و این دقیقا کاری بود که آنها انجام دادند و آنها شایسته احترام هستند نه محکومیت از سوی دموکرات‌های سنا.

وی همچنین اعلام کرد که به خاطر استفاده از شیوه‌هایی همچون غرق مصنوعی پشیمان نیست.

دیک چنی تاکید کرد: مرا ببخشید اما این گزارش احمقانه بوده است. ما دقیقا کاری را انجام دادیم که برای گرفتن گناهکاران حملات 11 سپتامبر و جلوگیری از تکرار آن لازم بود و در هر دو موضوع موفق بودیم.

انتهای پیام

کد N624453

وبگردی