آفتاب

تظاهرات هزاران کشاورز و فعال مدنی علیه احداث کانال نیکاراگوئه

تظاهرات هزاران کشاورز و فعال مدنی علیه احداث کانال نیکاراگوئه

هزاران کشاورز و فعال مدنی در اعتراض به احداث کانال آبی نیکاراگوئه به خیابان های ماناگوا پایتخت این کشور آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشاورزان، فعالان مدنی و شمار زیادی از جوانان نیکاراگوئه ای در اعتراض به ساخت کانال آبی نیکاراگوئه در شرق ماناگوا راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.

معترضان که پرچم های نیکاراگوئه را به دست داشتند با سردادن شعارهایی علیه شرکت چینی پیمانکار این پروژه شعار مي دادند و خواستار خروج کارکنان این شرکت از کشورشان شدند.

این نخستین اقدام اعتراضی به پروژه 50 میلیارد دلاری دولت نیکاراگوئه برای متصل کردن آبهای اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام از طریق احداث کانال آبی است. بر این اساس کشاورزان معترض احداث این کانال را موجب از بین رفتن اراضی و منبع درآمد خود دانسته و خواستار توقف پروژه مذکور هستند.

در همین حال یک فعال مدنی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت اجرای چنین پروژه عظیمی تنها به ثروتمند شدن مجری خارجی آن انجامیده و فقر را در کشور گسترش می دهد.

گفتنی است دولت نیکاراگوئه اعلام کرده کانال مذکور قرار نیست با کانال پاناما که در حال حاضر سالانه 1 میلیارد دلار درآمد نصیب دولت این کشور می کند، رقابت کند بلکه برای کسانی که می خواهند مسیر دیگری را طی کنند جایگزینی مناسب به شمار می رود.

کد N624288

وبگردی