آفتاب

درخواست نخست‌وزیر لبنان از فرانسه برای تحویل هرچه سریعتر سلاح

درخواست نخست‌وزیر لبنان از فرانسه برای تحویل هرچه سریعتر سلاح

نخست وزیر لبنان در جریان سفرش به پاریس از فرانسه خواست تا هرچه سریعتر سلاح‌هایی را که در چارچوب هدیه سه میلیارد دلاری از جانب عربستان بر سر آن توافق کرده‌ بودند را به ارتش لبنان تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، تمام سلام،‌ نخست وزیر لبنان طی سفر خود به فرانسه و سخنرانی مقابل کمیته امور خارجه جمعیت ملی فرانسه اظهار کرد: امضای توافق میان عربستان و فرانسه برای تحویل سلاح به لبنان به تاخیر افتاده و ما امیدواریم که هرچه سریعتر سلاح‌هایی که به آن نیاز مبرم داریم به ویژه بالگردها و موشک به دستمان برسد.

تمام سلام همچنین در سخنانی در خصوص اوضاع کنونی لبنان و شرایط زمینه ساز تشکیل دولت ائتلافی، اعلام کرد که امیدواریم خلأ پست ریاست جمهوری کشور به زودی پر شود چرا که سران سیاسی کشور هم نسبت به این مساله احساس خطر کرده‌اند.

نخست وزیر لبنان از تمام کشورها به ویژه فرانسه خواست تا در خصوص این مساله حساس به لبنان کمک کنند.

وی با اشاره به پرونده آوارگان سوری و مشکلات آن از فرانسه خواست تا در این خصوص بیش از پیش به لبنان کمک کند.

وی افزود: در صورت تمام شدن جنگ اکثر آوارگان سوری به کشور خود باز خواهند گشت.

تمام سلام ضمن ابراز بدبینی نسبت به طرحی که استفان دی میستورا، در خصوص سوریه ارائه کرده افزود: تا زمانی که آمریکا و روسیه تصمیم جدی در مورد پایان جنگ در سوریه اتخاذ نکنند، طرح‌هایی ارائه شده موفق نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان افزود: سعد حریری نقش اصلی در سیاست لبنان ایفا می‌کند و او نماینده حدود 90 درصد از یکی از بزرگترین طائفه‌های لبنانی یعنی جریان المستقبل است و تصمیم دارد به منظور کاهش اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی در لبنان با حزب الله گفتگو کند که این مساله اتفاقی مثبت است و به بهبود اوضاع کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N624223

وبگردی