آفتاب
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع:

اگر تفکر بسیجی نبود، شاهد شکست‌های تروریست‌های تکفیری نبودیم

اگر تفکر بسیجی نبود، شاهد شکست‌های تروریست‌های تکفیری نبودیم

قائم مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای اصلاح و بهبود عملکرد سازمان بسیج دانش‌آموزی راهکارهای شش‌گانه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طلایی‌نیک در حاشیه مراسم اولین شورای همفکری فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش‌آموزی، به تشریح پیشنهاداتش برای بهبود و ارتقای کیفیت عملکرد سازمان بسیج دانش آموزی پرداخت.

وی در پیشنهادی خواستار بازنگری در قانون بسیج دانش آموزی شد و افزود: هجده سال از عمر این قانون می‌گذرد و اکنون زمان آن رسیده که مسئولان آموزش و پرورش و فرماندهان سپاه و سازمان بسیج مستضعفان با اتکا به تجربیات خوب دو دهه گذشته قانون بسیج دانش‌آموزی را اصلاح کنند. در قانون جدید نیز باید ظرفیت‌های بالقوه تبدیل به بالفعل شود، البته بنده مسئول در کارگروه تنقیح قوانین دفاعی و امنیتی مجلس هستم و این موضوع را حتما پیگیری خواهم کرد.

وی در پیشنهاد دیگری خواستار طراحی برنامه‌های مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی شد و افزود: بدون همراهی وزارت آموزش و پرورش اهداف سازمان بسیج مستضعفان ابتر می‌ماند؛ بنابراین باید در قالب یک شورا وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج برنامه‌های مشترک طراحی کنند.

به گفته وی، بسیج دانش‌آموزی باید علاوه بر فعالیت‌های جاری به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، امدادی و خدمات عمومی نیز بپردازد، از این رو پیشنهاد تبادل موافقتنامه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج و سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار را مطرح کرد.

این نماینده سابق مجلس در پیشنهاد دیگری خواستار اختصاص وقت و فضای بیشتر از سوی رسانه ملی جهت تبیین، ترویج و تبلیغ اهداف و خدمات بسیج دانش‌آموزی شد.

قائم مقام وزیر دفاع با تاکید بر اینکه باید نظارت‌های دوره‌ای برای اجرای قوانین بسیج دانش‌آموزی اعمال شود، گفت: بنده این موضوع را پیگیری کرده و با مدیران وزارت آموزش و پرورش جهت اجرای درست قانون بسیج دانش‌آموزی مذاکره می‌کنم.

طلایی‌نیک در پیشنهادی دیگر خواستار اختصاص ردیف بودجه دائمی به بسیج دانش آموزی شد و گفت: در حال حاضر بودجه مختصری در قالب ردیف‌های متفرقه به بسیج دانش‌آموزی اختصاص دارد ولی این ردیف‌ متفرقه باید به ردیف‌های فصل پنج و بودجه‌های دائمی ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی حماسه‌های بزرگی را در اقصی نقاط جهان و خاورمیانه آفریده است، گفت: اگر الگو و تفکر بسیجی نبود امروز شاهد شکست‌های پی در پی تروریست‌های تکفیری و داعش نبودیم. اگر نبود الگوی دفاع وطنی که توسط ایران به سوریه انتقال یافت امروز شاهد شکست استکبار و صهیونیسم و کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که با تمام قدرت برای شکست سوریه بسیج شده‌اند نبودیم. در گروه ائتلاف بیش از 25 کشور با پشتوانه‌های سیاسی، مالی و نظامی از داعش حمایت می‌کنند.

ادامه دارد ...

کد N624192

وبگردی