آفتاب
/پای پیاده تا کربلا/

موج ارادت مردم عراق به مقام معظم رهبری

موج ارادت مردم عراق به مقام معظم رهبری

در هنگام ورود داعش به عراق و پیش‌روی سریع این گروه تنها ایران و شخص آیت‌الله خامنه‌ای بود که به کمک مردم و ملت عراق آمد و آنها را از گرداب این جریان‌ها نجات داد. پس برای مردم عراق این امر طبیعی است که تصاویر و بیلبوردهای ایشان را بیش از سایر مراجع به هیات‌ها و حتی دیوار خانه‌هایشان نصب کنند.

یکی از مسئول این هیات‌ها بیان می‌کند که در هنگام ورود داعش به عراق و پیش‌روی سریع این گروه تنها ایران و شخص آیت‌الله خامنه‌ای بود که به کمک مردم و ملت عراق آمد و آنها را از گرداب این جریان‌ها نجات داد. پس برای مردم عراق این امر طبیعی است که تصاویر و بیلبوردهای ایشان را بیش از سایر مراجع به هیات‌ها و حتی دیوار خانه‌هایشان نصب کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، در طول مسیر هشتاد کیلومتری نجف تا کربلا هیات‌های مردمی برای راحتی و ارائه سرویس به زائرینی که قصد دارند پای پیاده این مسیر را طی کنند حضور دارند.
همچنین در طول این مسیر بنرها و بیلبوردهای مختلفی از مراجع مختلف نصب شده است. اما نکته جالب توجه این است که تقریبا بیش از نیمی از هیات‌ها اعم از ایرانی و غیرایرانی تصاویری از مقام معظم رهبری و رهبر فقید انقلاب امام خمینی (ره) را در طول مسیر و یا حتی به کیف‌های خود نصب کرده‌اند.

مسئولین این هیات‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا، یکی از علل ارادت خود به مقام معظم رهبری را موضع‌گیری‌های صریح ایشان در مورد جریان تکفیری‌ها و داعش عنوان می‌کنند آنها تاکید دارند که اگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در برابر داعش و جریان‌های تکفیری اعلام موضع نمی‌کردند اکنون معلوم نبود که آنها زنده باشند و بتوانند به زائرین امام حسین(ع) خدمت کنند.

حسین فخرالدین یکی از مسئول این هیات‌ها بیان می‌کند که در هنگام ورود داعش به عراق و پیش‌روی سریع این گروه تنها ایران و شخص آیت‌الله خامنه‌ای بود که به کمک مردم و ملت عراق آمد و آنها را از گرداب این جریان‌ها نجات داد. پس برای مردم عراق این امر طبیعی است که تصاویر و بیلبوردهای ایشان را بیش از سایر مراجع به هیات‌ها و حتی دیوار خانه‌هایشان نصب کنند.

 

کد N624105

وبگردی