آفتاب
سردار سلامی:

دشمنان در تلاش برای تسخیر ذهن و اندیشه جوانان هستند

دشمنان در تلاش برای تسخیر ذهن و اندیشه جوانان هستند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال پرواز انقلاب اسلامی بودند، گفت: دانشجویان شاخص‌های اصیل فرهنگ و تعیین‌کننده تراز آگاهی، عمل آوری و بزرگی یک جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ حسین سلامی در نخستین کنگره گرامیداشت شهدای دانشجو که به همت دانشگاه‌های تبریز و ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، اظهار کرد: شهدای والا مقام پیام آسمانی امام خمینی(ره) را شنیدند و اندیشه های بلند وی را بر روی زمین تفسیر کردند.

وی مقام و جایگاه دانشجویان مؤمن، انقلابی و بسیجی را که آرزوهای دنیایی خود را به پای آرمانهای بزرگ ملت دفن کردنند بزرگ دانست و افزود: همانا خانواده شهدا به دلیل اینکه آرزوهای خود را تقدیم انقلاب کردند، ایثار والاتری را انجام داده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان ایران بزرگ اسلامی که از تراز یک قدرت منطقه ای در حال صعود به ارتفاع یک قدرت جهانی است، شناخته می شود، گفت: تمام شاخصه‌های این اقتدار حاصل فداکاری نسل های جاودانه ای است که امروز برای تجلیل از مقام آنها گرد هم آمده ایم.

وی افزود: شهدا واقعیت های زمینی را با حقایق آسمانی پیوند دادند و تمام موجودیت خود را برای حفظ موجودیت اسلام و احیای عظمت های ملت مسلمان ایران اهدا کردند.

سلامی، منطق حق را منطق الهی دانست و تصریح کرد: به همین دلیل است که قرآن به ما می گوید شهیدان را حتی در عالم ذهن، خیال و پندار مرده مپندارید، بلکه آنها حقایق زنده ای هستند که بی واسطه در محضر جمال حضرت حق روزی خوارند.

وی با ذکر این نکته که شهید جمال حق را درک کرده است، گفت: شهیدان همواره زنده هستند، به همین خاطر موجودیتی الهی و جاودانه دارند که می توان آنها را به عنوان تندیس زنده فضیلت ها در متن جامعه نامگذاری کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: معنویت، دلدادگی، عشق و فرزانگی ارمغانی از جانب تمامی شهدای انقلاب به ویژه شهید باکری و یارانش و همچنین 311 شهید دانشجو برای ما بود.

وی با اشاره به اینکه شهدا گشایندگان راه های صدق و صراط مستقیم برای جامعه ما و جهان اسلام بودند، گفت: وقتی آنان شهید می شدند پایه های یک تمدن بزرگ را پی ریزی می کردند. بدون شهدا ما نمی توانستیم امروز ایران را قاعده امن منطقه و جهان بدانیم، این یک حقیقت مسلم است که ما با چشم سر و با همه احساس و قوای اداراک خود، آن را حس می کنیم.

وی با ذکر این نکته که شهدای انقلاب عظمت عاشورا را برای ما ترسیم کردند، گفت: درس‌های بزرگی که شهدا به ما دادند این بود که می توان با اداره قدرت‌های بزرگ در میدان عملیات درگیر شد و از مرز اراده آنها عبور کرد و به رغم خواست قدرت‌های بزرگ بر اساس ارزش‌ها و هویت های انقلابی و ملی خود یک حیات مستقل ملی را در پرتو احکام الهی ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه راه کرامت و بزرگی، شکوه، اعجاز، اقتدار و افتخار یک ملت از مسیر جهاد، مقاومت، ثبات قدم، ایستادگی عبور می کند، ادامه داد: شهدا اقتدار واژه "غیرممکن" را شکستند و هرآنچه توسط آنها آفریده شد که با معیارهای ظاهری غیر ممکن می نمود، اما به دست آنان رقم خورد.

وی شهدای دانشجو را به دلیل اینکه بر عنصر آگاهی در کنار ایمان تکیه دادند ممتاز دانست و گفت: دانشجویان همواره نشانه های الهام بخش و آگاهی دهنده در جامعه محسوب می شوند.

سلامی، افزود: رهبر حکیم و بزرگ انقلاب اسلامی ایران، شخصیتی است که کشتی نجات امت اسلامی را از میان امواج فتنه گون به ساحل رستگاری، فلاح، نجات و آسانی هدایت می کند.

وی انقلاب ایران را انقلاب قلب ها، باورها، اندیشه ها، ذهنیت‌ها و عرضه یک تفکر نوین به بشر دانست و تصریح کرد: اصل انقلاب برای تعیین نقش ما در تحولات جهان و برای اینکه ما تعیین کنیم مسیر رشد و توسعه علمی و صنعتی خود را در چه امتدادی قرار دهیم، است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: همچنین انقلاب به ما این قدرت را داد تا خود تعیین کنیم مرزهای سیاسی ما تا کجا امتداد پیدا کرده و اعتلای هویت ملی و اسلامی و استقرار یک نظام نمونه، الگو و مدرن بر اساس استقلال، آزادی، مقاومت در مقابل قدرتهای بزرگ در جهان اسلام را شکل دهیم.

وی این نظام را هسته اولیه یک تمدن جدید که یک قدرت نوظهور را به عالم نشان داده می داند و خاطرنشان کرد: این الگو به دلیل تکیه بر پایه‌های اقتدار نیرومند به سرعت مرزهای خود را در جهان اسلام تکثیر خواهد داد.

سلامی در پایان ضمن هشدار به دانشجویان یادآور شد: دشمنان در تلاش برای تسخیر ذهن و اندیشه جوانان ما هستند؛ لذا دانشجویان به عنوان سربازان و نگهبانان آینده لشکر اسلام در عرصه های فکری، اندیشه‌ای، اقتصادی، فرهنگ و تمدن باید با دیدی بصیرانه و آگاهانه این توطئه ها را خنثی سازند.

انتهای پیام

کد N623869

وبگردی