آفتاب
گورباچف:

سران روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا نشست فوری برگزار کنند

سران روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا نشست فوری برگزار کنند

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از مقامات روسیه و غرب خواست برای رفع اختلافات خود سریعا نشستی در سطح مقامات بلندپایه برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "میخائیل گورباچف" آخرین دبیرکل حزب کمونیست و رهبر اتحاد جماهیر شوروی بر لزوم حل سریع اختلافات بین مسکو و غرب تاکید کرد. وی در گفتگو با روزنامه "روسیسکایا گازتا" گفت سران روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا باید نشستی اضطراری برای حل اختلافات خود برگزار کنند.

گورباچف افزود: پیشنهاد می دهم رهبران روسیه و آمریکا به برگزاری نشستی فوری در مورد موارد اختلاف، بدون هیچ پیش شرطی بیندیشند. وی همچنین از لزوم برگزاری نشست مشابهی بین مقامات مسکو و اتحادیه اروپا سخن گفت. بر این اساس هر دو طرف در این نشست ها باید موانع موجود در عادی سازی مناسبات و راه حل مشکلات را بررسی کنند.

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی پیش از این نیز در مورد وقوع جنگ سردی دیگر بین روسیه و غرب هشدار داده بود. این در حالی است که به دنبال تحولات ماه های اخیر اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده و تهدید کرده اند در صورت ادامه حمایت این کشور از جدایی طلبان شرق اوکراین، فشارهای بیشتری را به آن وارد می آورند.  

کد N623708

وبگردی