آفتاب

تدارک معترضان هنگ کنگی برای رویارویی نهایی

تدارک معترضان هنگ کنگی برای رویارویی نهایی

در حالی که مقامات هنگ کنگ اعلام کرده‌اند که پاکسازی کمپ اعتراضی اصلی معترضان در این شهر تا ساعات آینده انجام خواهد شد، رهبران این اعتراضات امروز (چهارشنبه) متعهد شدند تا آخرین دقیقه به مقاومت ادامه داده و با عملیات پلیس برای پاکسازی کمپ به طور صلح آمیز مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر همچنان صدها چادر متعلق به معترضان در کمپ اعتراضی واقع در نزدیکی مقر دولت هنگ کنگ وجود دارد و کمتر از 24 ساعت دیگر ماموران دادگاه با کمک نیروهای پلیس پاکسازی این کمپ را آغاز می‌کنند.

دو گروه معترض دانشجویی که نقشی کلیدی در سازماندهی اعتراضات هنگ کنگ ایفا کرده‌اند از هوادارانشان خواستند تا پیش از فرارسیدن نیمه شب به کمپ اعتراضی بپیوندند. براساس شایعات پلیس قصد دارد با فرارسیدن نیمه شب این منطقه را مسدود کرده و پاکسازی را آغاز کند.

با این حال مقامات اعلام کردند که در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه وارد عمل می‌شوند و یک مقام پلیس این مساله را که در نیمه شب کمپ اعتراضی مسدود خواهد شد، رد کرد.

در مقابل آلکس چو، دبیرکل فدراسیون دانشجویان هنگ کنگ اظهار داشت: ما تا آخرین دقیقه مقاومت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دلیل مقاومت تا آخرین دقیقه این نیست که ما نمی‌خواهیم دستگیر شویم بلکه می‌خواهیم روح نافرمانی مدنی را نشان دهیم.

همچنین جوشووا وونگ، رهبر 18 ساله یکی از گروه‌های مخالف از حامیان اعتراضات خواست به اصول عدم توسل به خشونت متعهد بوده و با نمایندگان دادگاه و ماموران پلیس مقابله به مثل نکنند.

وی تاکید کرد:‌ اگر دولت می‌خواهد از پلیس برای پاکسازی اردوی اعتراضی استفاده کند این پاکسازی تعارضات سیاسی و مشکلات جامعه را حل و فصل نخواهد کرد.

با وجود اینکه برخی از معترضان پیش از ورود پلیس وسایل خود را جمع آوری کرده‌اند اما بسیاری از آن‌ها وعده‌ داده‌اند که این پایان جنبش دموکراسی خواهی نخواهد بود. آن‌ها یک بنر زرد بزرگ نصب کرده و روی آن نوشته‌اند:" ما باز خواهیم گشت."

انتهای پیام

کد N623635

وبگردی