آفتاب
وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران:

ایران در مبارزه با افراطی‌گری تردید ندارد

ایران در مبارزه با افراطی‌گری تردید ندارد

افراط دینی یک ترکیب غیر قابل جمع و متناقض است. دین یک پیام الهی بر همسان‌سازی انسان‌هاست و لذا اسلام و دین اصولا در یک عبارت بر خشونت و افراط تقابل دارد و هر کسی که چنین کند٬ جفایی به دین کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران همواره در صف اول ایجاد آرامش در عراق، سوریه و افغانستان بوده و در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری از خود تردید نشان نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در صحبت‌هایتان در باره سه پروژه اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی صحبت کردید٬ آیا لازم است درباره سنی‌هراسی نیز تلاش کرد٬ گفت: حتما همینطور است هر گونه هراس و فوبیا یک امر واقعی و تلاش برای ایجاد اختلاف و فشار سیاسی برای رسیدن به منافع است.

وی با بیان اینکه دین ارتباطی با خشونت ندارد٬ اظهار داشت: افراط دینی یک ترکیب غیر قابل جمع و متناقض است. دین یک پیام الهی بر همسان‌سازی انسان‌هاست و لذا اسلام و دین اصولا در یک عبارت بر خشونت و افراط تقابل دارد و هر کسی که چنین کند٬ جفایی به دین کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگر یکی از شرکت‌کنندگان مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست ایران به غرب اعتماد کند تا با پدیده خشونت و افراط مقابله شود٬ تصریح کرد: آنها باید با ایران همکاری کنند چراکه ما در صف اول ایجاد آرامش در عراق، سوریه و افغانستان هستیم و تردیدی در مبارزه با افراط وخشونت نشان ندادیم و گفتیم خشونت به اسلام ربطی ندارد.

ظریف ادامه داد: ما بخشی از منطقه هستیم و به دنبال راهکار برای حل مشکلات منطقه ایم و غرب باید به اعتماد کند

کد N623010

وبگردی