آفتاب
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

نظر یك نماینده٬ نظر كل مجلس نیست / لایحه بودجه نشات گرفته از عقل جمعی دولت است

نظر یك نماینده٬ نظر كل مجلس نیست / لایحه بودجه نشات گرفته از عقل جمعی دولت است

مجلس می‌تواند اعداد و ارقام را هر قدر كه می‌خواهد كم و زیاد كند اما كار جدی انجام می‌شود اینكه یك نماینده‌ از میان 300 نفر در مجلس حرفی بزند یا بگوید این لایحه بودجه شوخی است نباید آن را به كل مجلس نسبت داد.

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت، گفت: اینكه یك نماینده ای از میان 300 نفر در مجلس حرفی بزند یا بگوید این لایحه بودجه شوخی است نباید آن را به كل مجلس نسبت داد. نظر یك نماینده كه نظر كل مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه جزییات بازداشت 20 مدیر دولتی كه توسط وزیر اطلاعات بیان شد٬ چیست٬ گفت: اطلاعات این موضوع نزد من نیست ضمن اینكه سخنگو هم نباید در این خصوص اطلاعاتی بدهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه چه میزان هماهنگی بین دولت و مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه وجود دارد گفت: طبق ماده یك بودجه٬ در اصل پیش‌بینی از منابع و مصارف برای نیل به اهداف و سیاست‌ها در یك سال مالی است. از ما در سازمان معاونت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی انتظار می‌رود كه این منابع و مصارف را پیش‌بینی كنیم و در مورد آن شفاف توضیح دهیم.

سخنگوی دولت تاكید كرد: سهم فروش نفت در بودجه به كمتر از یك سوم رسیده است. مضاف بر اینکه نباید فراموش کنیم كه ما این بودجه را تنها به مجلس پیشنهاد كرده‌ایم و مجلس می‌تواند اعداد و ارقام را هر قدر كه می‌خواهد كم و زیاد كند اما كار جدی انجام می‌شود اینكه یك نماینده‌ از میان 300 نفر در مجلس حرفی بزند یا بگوید این لایحه بودجه شوخی است نباید آن را به كل مجلس نسبت داد. نظر یك نماینده كه نظر كل مجلس نیست. اگر این نماینده معتقد است كه لایحه بودجه شوخی است می تواند بیاید اینجا تا ما حرف جدی او را هم بشنویم.

نوبخت با بیان اینكه ما در دو مورد در خصوص مصارف پیشنهاداتی را داشتیم گفت: ما حجم مصارف جاری را كاهش و حجم مصارف عمرانی را افزایش دادیم البته مجلس می‌تواند در این مورد نظر خود را بدهد چرا كه ما تنها پیشنهاد داده‌ایم. در خصوص قانون بودجه٬ فصل‌الختام مجلس است و البته ما نیز از اعداد و ارقام خود دفاع می‌‌كنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینكه لایحه فعلی بودجه نشات گرفته از عقل جمعی دولت بود٬ گفت: البته عقلای مجلس نیز برای ما قابل احترام هستند اما راه دیگری برای ارائه بودجه وجود ندارد.

از نظر ما برای بودجه سال آینده بهتر است كه منابع‌مان وابستگی كمتری به نفت داشته باشد و در مصارف نیز هزینه‌های جاری كمتر دیده شود.

نوبخت تاكید كرد: در خصوص بودجه جای نگرانی وجود ندارد ما به همه كمیسیون‌ها می‌رویم و با همه همكاران در مجلس توضیح می‌دهیم هر كسی كه مطلبی داشته باشد٬ بنده آماده پاسخگویی به مطالب آنها هستم.

 

کد N622983

وبگردی