آفتاب

تلاش ایران و اسلوونی برای توسعه همکاری‌های کشاورزی

تلاش ایران و اسلوونی برای توسعه همکاری‌های کشاورزی

سفیر ایران در اسلوونی، عصر سه‌شنبه با دیان ژیدان، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی اسلوونی در لوبلیانا ملاقات و پیرامون توسعه مناسبات دو کشور به ویژه همکاری در حوزه‌های کشاورزی و تجاری، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی درزی رامندی، سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه زراعت و باغداری و تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بر آمادگی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و تبادل تجربیات و دانش فنی در زمینه انواع محصولات کشاورزی و زراعی، گیاهان دارویی، بذر، مواد غذایی، جنگلداری و مراتع، پرورش دام، طیور و آبزیان تأکید کرد.

دیان ژیدان، وزیر کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی اسلوونی نیز با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور به ویژه در بخش‌های اقتصادی، بر یافتن زمینه‌های همکاری بیش‌تر در حوزه محصولات کشاورزی، مواد غذایی و محصولات لبنی تأکید کرد.

او با تشریح امکانات و ظرفیت‌های کشاورزی اسلوونی، به اتخاذ سیاست‌های جدید این کشور در حوزه مواد غذایی از جمله تجدید نظر در نحوه تولید مواد غذایی، لبنی و مرکبات اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی و توسعه موسسات کشاورزی و دامپزشکی، در نظر داریم به سطح مناسبی از دانش فنی و تخصصی در این زمینه دست یافته و آمادگی داریم در این خصوص با طرف‌های ایرانی، تجربیات خود را مبادله کنیم.

دیان ژیدان هم‌چنین به وجود جنگل‌های انبوه و منابع طبیعی فراوان در کشور اسلوونی اشاره کرد و بر آمادگی کشورش به منظور همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تأکید کرد.

مبادله هیات‌های کارشناسی به‌منظور یافتن راه‌های افزایش و تنوع بخشی همکاری‌ها از دیگر محورهای مطروحه در این دیدار بود.

گفتنی است دیان ژیدان علاوه بر وزارت کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی، سمت معاونت نخست‌وزیر اسلوونی را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام

کد N622930

وبگردی