آفتاب
یک کارشناس مهدویت:

ایران امنیت و بهداشت زائران کربلا را فراهم کرده است

ایران امنیت و بهداشت زائران کربلا را فراهم کرده است

یک کارشناس مهدویت گفت: مردم ایران با حرکتشان به سمت کربلا می‌خواهند بگویند که ما آماده‌ی شهادت هستیم و از تهدیدها هیچ هراسی نداریم.

یک کارشناس مهدویت گفت: مردم ایران با حرکتشان به سمت کربلا می‌خواهند بگویند که ما آماده‌ی شهادت هستیم و از تهدیدها هیچ هراسی نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه هر ساله اربعین و مسائل پیرامون آن با شکوه بیشتری برگزار می‌شود اظهار کرد: خداوند عظمتی برای قیام امام حسین (ع) قائل شده که این عظمت هر سال از سال پیش باشکوه‌تر می‌شود. حرارتی در قتل سیدالشهدا‌(ع) است که هیچ گاه سرد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه یک بی‌ثباتی به وجود آمده و گروه داعش تهدیداتی را علیه مسلمانان انجام می‌دهد. این تهدیدات برای بار اول نیست در زمان صدام هم رژیم بعثی در نماز جمعه 24 اسفند 63 تهدیداتی را برای ایران داشت. ولی نمازجمعه که به امامت مقام معظم رهبری بود با حضور باشکوه مردم برپا شد و هرگز مردم از صدای خمپاره‌ها و هواپیماها و انفجارها نهراسیدند و نماز را باشکوه برگزار کردند. امام خمینی (ره) هم در صحیفه سجادیه جلد 19 به باشکوه برگزار شدن این نماز اشاره کرده است.

این کارشناس مهدویت ادامه داد: اکنون هم مردم ادامه دهنده‌ی خط اباعبدالله (ع) هستند و با هیچ تهدیدی کنار نمی‌روند. مردم ایران با حرکتشان به سمت کربلا می‌خواهند بگویند که ما آماده‌ی شهادت هستیم و از تهدیدها هیچ هراسی نداریم.

فوادیان خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد در راه امام حسین (ع) مانعی ایجاد کند با خیل عظیم عاشقان این حضرت مواجه می‌شود. پیام این حرکت این است که ما همچنان با جان و مال و عشق آماده فداکاری در راه سیدالشهداء (ع) هستیم و برای مبارزه با نافهمی‌ها و کج فهمی‌ها قیام می‌کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از پیامهای این راهپیمایی معرفی اسلام واقعی به جهان و جهانیان است. داعش در منطقه و دنیا می‌خواهد اسلام هراسی را به راه بیاندازد و مردم با علم و آگاهی در مقابل آنها می‌ایستند.

این کارشناس مهدویت در ادامه با اشاره به اینکه ایران درامنیت منطقه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد تصریح کرد:‌ در حال حاضر حفاظت شهر کربلا توسط سپاه قدس صورت می‌گیرد. حتی شهردار تهران برای برپایی آسایش،‌ آرامش و بهداشت موقتا یک هفته شهردار کربلا شده است و ایران با این حرکت دو موضع مهم یعنی امنیت و بهداشت را برای زائران فراهم کرده است.

فوادیان در پایان گفت: از آن طرف هم کشور عراق به دلیل همسایگی و همجواری با ایران مرزها را بازگذاشته تا زائرین بتوانند راحت‌تر به کربلا برسند. این حضورمیلیونی ایرانیان نشان دهنده‌ی این است که اگر در منطقه به ما اجازه داده شود و از ما بخواهند برای ثبات، امنیت و عدالت و مهرورزی کشور ایران اقدام می‌کند و مردم ایران با جان و مال در خدمت امنیت خاورمیانه هستند.

انتهای پیام

کد N622866

وبگردی