آفتاب

عریقات: انتخابات آتی موضع اسرائیلی‌ها درباره شراکت یا اشغالگری را روشن می‌کند

عریقات: انتخابات آتی موضع اسرائیلی‌ها درباره شراکت یا اشغالگری را روشن می‌کند

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات زودهنگام پارلمان رژیم صهیونیستی در سال 2015 را نقطه عطفی برای رای‌دهندگان اسرائیلی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الیوم السابع ، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی را نقطه عطفی برای رای‌دهندگان اسرائیلی دانست و گفت: آنها این اختیار را دارند که انتخاب کنند یا شریک فلسطینی‌ها در صلح باشند و یا اشغالگر سرزمین‌ آنها.

عریقات در کنفرانسی مطبوعات در بیت لحم از ذکر نام کاندیدا یا حزبی که وی ترجیح می‌دهد در انتخابات پارلمانی 17 مارس رژیم صهیونیستی پیروز شود، امتناع کرد اما گفت: سال 2015 سالی است که رای‌دهندگان اسرائیلی این اختیار را دارند که از بین شراکت یا اشغالگری یکی را انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که اسرائیلی‌ها برای یک بار و آخرین بار، زندگی با فلسطینی‌ها به عنوان همسایه‌های خود بپذیرند.

عریقات تاکید کرد که مسوولان فلسطینی به تلاش‌های خود برای بین‌المللی کردن مساله فلسطین و دستیابی به استقلال ادامه می‌دهند.

این مقام فلسطینی ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت پیش از میلاد مسیح(ع) با صدور قطعنامه‌ای شهرک‌سازی‌های اسرائیل را متوقف کند اما در عین حال تاکید کرد که به احتمال زیاد این طرح از سوی آمریکا وتو خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که آمریکایی‌ها و یا دیگر اعضای شورای امنیت از وتو علیه پیش‌نویس ارائه شده به شورای امنیت استفاده کنند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در همان روز 22 معاهده بین‌الملل از جمله معاهده پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌الملل را امضا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N622842

وبگردی