آفتاب
نوبخت در نشست خبری تشريح كرد:

اتصال راه‌آهن سراسری ایران به عراق/ علت افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری

اتصال راه‌آهن سراسری ایران به عراق/ علت افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در واکنش به خبرهایی مبنی بر افزایش بودجه ریاست جمهوری به منظور استفاده در انتخابات، گفت: این اظهارات سخیف و کذب محض است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با اشاره به مهم‌ترین تصمیمات امروز هیات دولت، گفت: اتصال راه‌آهن سراسری ایران به راه‌آهن عراق از جمله مصوبات امروز بود که این تصمیم در جهت سهولت در ایاب و ذهاب زائرین حرم حسینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جلسه امروز هیات دولت متمرکز بود بر خنثی کردن توطئه دیگری که در ارتباط با ایجاد موانع برای پیشرفت و توسعه ملت ایران به کار گرفته شده است.

وی یادآور شد: در گذشته با تحریم صادرات نفتی، محدودیت‌هایی برای ایران ایجاد کرده بودند و توطئه اخیرشان نیز تقلیل قیمت نفت است. بنابراین این موضوع نیازمند تدبیر است تا بتوانیم از این گردنه هم عبور کنیم.

نوبخت با اشاره به دستور رئیس‌جمهور و تدبیر دولت یازدهم برای فائق آمدن بر این توطئه، گفت: رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌ها دستور دادند که نهایت صرفه‌جویی در اعتبارات جاری و هزینه‌ای را داشته باشند و بیشتر تخصیص‌ها معطوف شود به طرح‌های عمرانی.

وی با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی در بودجه 94، گفت: اعتبارات عمرانی بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان خواهد بود و تاکید رئیس‌جمهور بر این بود که رویکرد دولت همچنان به سمت خروج از رکود باشد تا بتوانیم سیاست‌های مهار تورم را در همین شرایط تحریمی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به راهکار دولت در مقابل کاهش قیمت نفت، گفت: بودجه آینده را با نفت 73 دلار بسته‌ایم که این موضوع قابل مدیریت است و به راحتی در شرایط محدود منابع با مکانیزم تخصیص بهینه می‌توانیم عمل کنیم و کسری بودجه نداشته باشیم.

نوبخت همچنین رویکرد دولت را در بستن بودجه 94، شفافیت، قانونمندی و پاسخگویی خواند و گفت: متاسفانه برخی از سایت‌های خارجی به صورت غیرواقعی در مورد افزایش و یا کاهش برخی از نهادها گفته‌اند که این موضوع کذب محض است.

علت افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری

وی همچنین در واکنش به برخی خبرها مبنی بر افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری، گفت: برخی‌ها گفته‌اند که اعتبارات نهاد ریاست جمهوری زیاد شده و اعتبارات پژوهش تقلیل یافته است.

سخنگوی دولت توضیح داد: نهاد ریاست جمهوری با دو مشکل مواجه است و علت این افزایش بودجه، بدهی 90 میلیاردی نهاد به یک شرکت پیمانی و همچنین افزایش نیروی انسانی در دولت‌های گذشته بوده است.

نوبخت با انتقاد از برخی سایت‌ها که این افزایش بودجه را به انتخابات ربط دادند، گفت: برخی می‌گویند دولت می‌خواهند برای انتخابات از این بودجه استفاده کند که این اظهارات، سخیف و کذب محض است.

وی همچنین در مورد کاهش بودجه پژوهش نیز گفت: سال گذشته بودجه پژوهش 307 میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه 94 به 395 میلیارد تومان رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر دولت بخواهد فعالیت انتخاباتی کند، از راه‌های متعدد انجام می‌شود و دولت در جایگاهی نیست که بخواهد در انتخابات دخالت کند.

ادامه دارد...

کد N622790

وبگردی