آفتاب
با تصویب مجلس؛

عوارض گاز مصرفی صرف لوله کشی گاز به روستاها می‌شود

عوارض گاز مصرفی صرف لوله کشی گاز به روستاها می‌شود

با تصویب نمایندگان مجلس عوارض 10 درصدی مصرف گاز صرف لوله کشی گاز به روستاها واستاندارد‌سازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، با تصویب مجلس دولت مکلف است تا پایان تکالیف تعیین شده ذیل علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی 10 درصد بهای گاز مصرفی به استثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به عنوان عوارض از مشترکین دریافت و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

80 درصد وجوه دریافتی صرفا برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گاز رسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر ، نفت خیز ، گاز خیز ، در استانهایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است توسط شرکت ملی گاز ایران هزینه می‌شود.

بر اساس تبصره این بند،شرکت ملی گاز ایران مکلف است خسارات وارده به معابر عمومی روستاها ناشی از عملیات گاز رسانی را از محل منابع این بند جبران کند.

بر اساس این حکم 20 درصد از منابع فوق به تامین و استاندارد سازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس وهنرستان‌ها در قالب ردیف مشخص در قوانین بودجه سنواتی و با مبادله موافقت نامه با معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبری رئیس جمهور به سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص می‌یابد.

بر اساس تبصره این بند منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت تابعه ذیربط وزارت نفت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات نمی‌باشد.

از 194 نماینده حاضر در جلسه 151 نماینده به این مصوبه رای موافق دادند.

انتهای پیام

کد N622606

وبگردی