آفتاب

مجلس دو هفته جلسه علنی ندارد

مجلس دو هفته جلسه علنی ندارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با توجه به برگزاری پنج هفته کاری مجلس برای بررسی طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه، نمایندگان در دو هفته پیشرو برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند در نتیجه مجلس در این دو هفته جلسه علنی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست ساعات پایانی جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، از تلاش اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و مشارکت نمایندگان برای بررسی و تصویب طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: با وجود اینکه دولت به این موضوع نقد داشت که لایحه دولت در دستور کار قرار نگرفته اما با توجه به اینکه مفاد طرح پیشنهادی نمایندگان را در راستای دغدغه دولت ارزیابی کردند لذا مشارکت جدی در بررسی طرح داشتند.

ابوترابی ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم با وجود انتقادی که به نحوه ارجاع طرح داشتند اهمیت این احکام را برای تبدیل به قوانین ثابت مورد اهتمام قرار دادند. همچنین از معاونت قوانین و مجموعه دست‌اندرکاران بررسی این طرح نیز تشکر می‌کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به بررسی هر چه سریعتر مصوبه مجلس در این طرح در شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بررسی این احکام توسط شورای نگهبان تا پیش از ورود بودجه به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق با احکام روشن و شفافی روبرو باشیم تا بودجه 94 را به نفع شایسته‌ای بررسی کنیم.

ابوترابی‌فرد در پایان با اشاره به برگزاری پنج هفته کاری مجلس برای بررسی طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه، اظهار کرد: با توجه به این موضوع و اینکه در هفته آینده نیز دو روز تعطیلی داریم لذا نمایندگان در دو هفته آینده به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی می‌کنند و در نتیجه مجلس دو هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت.

به گفته نایب رییس مجلس، جلسه علنی بعدی مجلس هفتم دی ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N622592

وبگردی