آفتاب

باقری: یهودی‌ها نیز از ادامه شهرک‌سازی‌ها ناراضی هستند

باقری: یهودی‌ها نیز از ادامه شهرک‌سازی‌ها ناراضی هستند

یک کارشناس مسائل فلسطین گفت: اقدامات نظامی اسراییل علیه فلسطین و ادامه شهرک‌سازی‌ها باعث انحلال کابینه نتانیاهو شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی باقری، کارشناس موسسه علمی - پژوهشی ندا سه‌شنبه شب نشستی به بررسی وضعیت کابینه اسراییل و احزاب و ائتلاف‌هایی که خود را کاندیدای حضور در کابینه آینده این رژیم کرده‌اند پرداخت.

او با اشاره با دلایل وجود بحران در کابینه گذشته رژیم صهیونیستی گفت: شکست مذاکرات میان این رژیم با فلسطینی‌ها که ادامه شهرک‌سازی را به دنبال داشت از مهم‌ترین دلایل ایجاد بحران در اسراییل به شمار می‌آید.

باقری ادامه داد: جنگ 51 روزه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین هم از دیگر دلایل تشدید اختلافات میان احزاب این رژیم محسوب می‌شود. اوایل این جنگ چپ‌ها هرچند موافق نبودند ولی مخالفتی هم نمی‌کردند زیرا حملات آن‌ها علیه فلسطینی‌ها فقط هوایی بود ولی زمانی که حملات رژیم صهیونیستی زمینی شد و هزینه‌های بسیار و تلفاتی را برای آن‌ها به همراه داشت با مخالفت سایر احزاب به‌ویژه چپ‌ها روبه‌رو شد زیرا آن‌ها این اقدام ها را به مثابه پایان دولت دموکراتیک یهودی در اسراییل و خدشه‌دار شدن روابط با اعراب می‌دانستند.

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان این که اقدامات دولت نتانیاهو باعث افزایش تنش‌ها بین احزاب راست و چپ رژیم صهیونیستی شد گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها که توسط یکی از رسانه‌های اسراییل صورت گرفته است ائتلاف لیکود، خانه یهود و حزب کار در حال حاضر بیش‌ترین آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: احزاب و ائتلاف‌های مخالف نتانیاهو براین باورند که اقدامات دولت او در جنگ 51 روزه باعث خدشه‌دار شدن وجهه بین‌المللی اسراییل شده است.

باقری بحث بودجه و لایحه دولت یهودی را از دیگر عوامل تضعیف کابینه نتانیاهو دانست و افزود: مساله افزایش مالیات‌ها و افزایش بودجه نظامی و امنیتی اسراییل بحث‌های زیادی را در کنست یا مجلس رژیم صهیونیستی به دنبال داشت هرچند که در نهایت هم بودجه نظامی این رژیم زیاد شد ولی به همان میزان بر اختلافات داخلی وتنش های آنها هم افزوده شد.

این کارشناس مسائل فلسطین افزود: ارائه لایحه دولت یهودی نیز که گفته می شد نتانیوهو وعده داد بود که آنرا به مجلس ارئه نکند در کنار جنگ 51 روزه، شکست مذاکرات و ادامه شهرک سازی ها و مسائل اقتصادی و افزایش مالیت ها همگی از جمله دلایلی بودند که باعث تضعیف دولت نتانیوهو و انحلال کابینه دولت او شد.

انتهای پیام

کد N622591

وبگردی