آفتاب

ریاض مالکی: طرح فرانسه درباره صلح بر نظریه "کشور یهود" تکیه دارد

ریاض مالکی: طرح فرانسه درباره صلح بر نظریه "کشور یهود" تکیه دارد

یک مسوول فلسطینی از موضع محتاطانه فلسطینی‌ها در قبال پیش‌نویس طرح فرانسه مبنی بر صلح فلسطین – اسرائیل برای ارائه به شورای امنیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در گفت‌وگو با رادیوی رسمی فلسطین گفت: چند روز پیش نشستی میان دو هیات از فلسطین و فرانسه در سازمان ملل برگزار شد و در آن طرف فلسطینی نظر خود را درباره پیش‌نویس قطعنامه فرانسوی - اروپایی و ارائه آن به شورای امنیت اعلام کرد.

مالکی افزود: ما طرح پیشنهادی فرانسه به شکلی که به ما ارائه شده را نمی‌پذیریم چراکه تمرکز آن بر نظریه تشکیل کشور یهود است. ما پیش از این گفته بودیم که در صورت انجام اصلاحات با رویکردی مثبت این پیشنهاد را تایید می‌کنیم.

مالکی در ادامه تاکید کرد: در صورتی که اصلاحات مورد نظر ما در مورد این طرح پیشنهادی انجام نشود، ما این اختیار را داریم که پیش‌نویس طرح فلسطینی – عربی را به شورای امنیت ببریم.

وی ادامه داد: در صورتی که فرانسه به خواسته ما پاسخ مثبت دهد، ما به همراه فرانسه در این مسیر حرکت می‌کنیم اما در صورتی که پاسخ فرانسه منفی باشد، ما استراتژی آینده خود مبنی بر تلاش فوری برای پیوستن به معاهده‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را تعیین خواهیم کرد.

وزیر خارجه فلسطین درباره جزییات پیش‌نویس طرح فرانسه توضیحی نداد، اما گفت: هیچ‌ کس نمی‌تواند ما را مجبور به پذیرش این پیش‌نویس کند. ما شروطی را برای پذیرش این پیش‌نویس به طرف فرانسوی تعیین کردیم و حالا این فرانسه است که باید با شرکای خود شروط ما را بررسی کند.

مالکی ادامه داد: پاسخ مثبت فرانسه به شروط ما به معنای اصلاح ریشه‌ای طرح پیشنهادی به نفع فلسطین است و عدم پذیرش این شروط به معنای این است که ما طرح پیشنهادی خود را به شورای امنیت ارائه می‌کنیم.

مالکی درباره گام بعدی طرف فلسطین گفت: ما به آنها ابلاغ کردیم که منتظر چیزی که پایانی ندارد نمی‌مانیم و با آنها دیدار خواهیم کرد و سپس فورا به شورای امنیت خواهیم رفت و طرح خود را تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به رای می‌گذاریم.

انتهای پیام

کد N622571

وبگردی