آفتاب

ظریف: ایران در مذاکرات هسته جدی است و رسیدن به توافق به اراده طرفین بستگی دارد

ظریف: ایران در مذاکرات هسته جدی است و رسیدن به توافق به اراده طرفین بستگی دارد

وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری و در دیدار با نخست وزیر سابق نروژ گفت که ایران در مذاکرات هسته ای جدی است.

به گزارش خبرآنلاين محمد جواد ظريف در ديدار با شل ماگنه بوندویک نخست وزیر سابق نروژ با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در نزدیک شدن دیدگاه ها در مقابله با موضوع افراطی گری گفت اخیرا اجلاسی در قم با حضور علمای برجسته بر ضد موضوع تکفیر برگزار شد و در این اجلاس بر لزوم همفکری ادیان مختلف در جهت یافتن راه های مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی تاکید شد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه اضافه کرد همه باید کمک کنند تا جبهه ضد تروریسم تقویت شود و کشورهای منطقه باید دراین رابطه نقش فعالتری ایفاء کنند.
ظریف همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و رسیدن به توافق به اراده طرف مقابل بستگی دارد.
در ادامه نخست وزیر سابق نروژ شل ماگنه بوندویک با اشاره به گسترش افراطی گری در خاورمیانه و پیوستن افرادی از اروپا به گروههای افراطی در منطقه ابتکار جناب آقای دکتر روحانی در خصوص مبارزه علیه خشونت و افراطی گری را ایده ای بسیار مناسب دانست.
وی ابراز امیدواری نمود مذاکرات هسته ای بین گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران به توافق نهایی منجر شده و در پی آن تحریم های غیر سازنده علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.
همچنين نظام الدین شمس الدین زاهدی معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان نيز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سوابق مشترک فرهنگی ، تاریخی ، دینی دو ملت ایران و تاجیکستان ابراز امیدواری کرد مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به پیشرفت و توسعه تاجیکستان ظرف سالهای اخیر تاکید کرد با توجه به توانمندیهای فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاریهای بیشتر بین دو کشور در حوزه روابط اقتصادی فراهم است.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد سه کشور ایران - تاجیکستان و افغانستان می توانند در حوزه های مختلف همکاری داشته باشند . وی ابراز امیدواری نمود اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک برگزار شود .
در ادامه نظام الدین شمس الدین زاهدی معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار تاکیدکرد: سفر جناب آقای دکتر روحانی به تاجیکستان زمینه گسترش مناسبات دو جانبه را فراهم کرده و اراده سیاسی مقامات ارشد دو کشور فضای بسیار مثبتی را برای توسعه همکاریها بوجود آورده است.
وی افزود: همکاری بین کشورهای شرکت کننده در همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری می تواند زمینه رشد و توسعه همکاریهای همه جانبه در این خصوص را فراهم کرده و در مقابل توسعه خشونت و عقب ماندگی را از بین ببرد.
2929

کد N622555

وبگردی