آفتاب
ظریف در دیدار با معاون وزیر امورخارجه تاجیکستان:

اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان برگزار شود

اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان برگزار شود

وزیر امورخارجه ایران در دیدار با معاون وزیر امورخارجه تاجیکستان با اشاره به نزدیکی‌های فرهنگی کشورهای فارسی زبان گفت: اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک برگزار شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نظام الدین شمس الدین زاهدی معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان که برای شرکت در اولین همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری به تهران سفر کرده است در حاشیه این همایش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به سوابق مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی دو ملت ایران و تاجیکستان ابراز امیدواری کرد مناسبات دو  کشور بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به پیشرفت و توسعه  تاجیکستان ظرف سال‌های اخیر تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاری‌های بیشتر بین دو کشور در حوزه روابط اقتصادی فراهم است.

 وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سه کشور ایران – تاجیکستان و افغانستان می توانند در حوزه های مختلف همکاری داشته باشند.

 وی ابراز امیدواری کرد: اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک برگزار شود.

در ادامه نظام الدین شمس‌الدین زاهدی معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار تاکید کرد: سفر دکتر روحانی به تاجیکستان زمینه گسترش مناسبات دو جانبه را فراهم کرده و اراده سیاسی مقامات ارشد دو کشور فضای بسیار مثبتی را برای توسعه همکاری‌ها بوجود آورده است.

وی افزود: همکاری بین کشورهای شرکت کننده در همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری می‌تواند زمینه رشد و توسعه همکاری‌های همه جانبه در این خصوص را فراهم کرده و در مقابل توسعه خشونت و عقب ماندگی را از بین ببرد.

کد N622401

وبگردی