آفتاب
مادورو:

سنای آمریکا کیست که بخواهد ونزوئلا را تحریم کند

سنای آمریکا کیست که بخواهد ونزوئلا را تحریم کند

رئیس جمهوری ونزوئلا به انتقاد از سنای آمریکا به دلیل تحریم مقامات این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "نیکلاس مادورو" در مراسم نمایش نظامی ضمن انتقاد از لایحه سنای آمریکا به دلیل تصویب لایحه ای علیه مقامات دولتی به اتهام نقض حقوق معترضان در جریان اعتراضات اوایل سال جاری میلادی و اعمال تحریم علیه این افراد گفت سنای آمریکا کیست که بخواهد ونزوئلا را تحریم کند.

وی ضمن غیر قابل قبول خواندن تحریم‌ های امپریالیستی توهین‌ آمیز از سوی آمریکا، ناآرامی ها در ونزوئلا را بخشی از تلاش گسترده تحت حمایت واشنگتن برای سرنگونی خود خواند.

رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن متهم کردن سفارت آمریکا در کاراکاس به دخالت در امور داخلی کشورش، به وجود اسناد و مدارکی اشاره کرد که حکایت از تلاش این سفارتخانه برای فاسد کردن مقامات دولت دارد.

اظهارات مادورو درباره این لایحه درحالیست که مجلس نمایندگان آمریکا نیز باید این لایحه را تصویب کرده و باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا آن را امضا کند تا به یک قانون تبدیل شود.

مادورو که هفته گذشته به شدت از سوی مقامات آمریکایی به دلیل نوع برخورد با مخالفین خود مورد انتقاد قرار گرفته بود، همچنین با اشاره به وضعیت موجود در ایالات متحده گفته است: وضعیت نژادپرستی در آمریکا در دوران ریاست جمهوری اولین رئیس جمهور سیاه پوست بسیار بدتر شده است.

کد N622378

وبگردی