آفتاب
با تصویب مجلس؛

اعتبارات مقابله با حوادث غیرمترقبه پنج درصد افزایش می‌یابد

اعتبارات مقابله با حوادث غیرمترقبه پنج درصد افزایش می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس به افزایش پنج درصدی اعتبار مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه رای دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به موجب بند «ع» ماده 37 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که به تصویب مجلس رسید، به دولت اجازه داده می‌شود به منظور پیش‌آگاهی، پیشگیری، امدادرسانی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، طوفان، آتش‌سوزی، گرد و غبار، پیشروی آب دریا، آفت‌های فراگیر محصولات کشاورزی و بیماری‌های همه‌گیر انسانی و دامی و حیات وحش و مدیریت خشکسالی، تنخواه گردان موضوع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 80 را به سه درصد و اعتبارات موضوع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 87 را به دو درصد افزایش دهد.

به موجب این مصوبه، اعتبارات مذکور با پیشنهاد وزارت کشور و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور (ظرف 10 روز) و تصویب هیات وزیران قابل هزینه است.

بر این اساس از ابتدای سال 1395 بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب و میزانی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می‌شود به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ماده از طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه را نیز با 138 رای موافق، 5 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

انتهای پیام

کد N622276

وبگردی