آفتاب
10پیشنهاد روحانی؛گام دوم ایران برای مبارزه با تروریسم جهانی

سید رضا اکرمی :شفاف‌سازی کنیم چه کسانی فرمان اصلی حرکات تفریطی منطقه را در دست دارند

سید رضا اکرمی :شفاف‌سازی کنیم چه کسانی فرمان اصلی حرکات تفریطی منطقه را در دست دارند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: باید اقداماتی در جهت مهار و کاهش و ریشه کن کردن حرکات افراطی و تفریطی و تروریست در منطقه انجام دهیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: باید اقداماتی در جهت مهار و کاهش و ریشه کن کردن حرکات افراطی و تفریطی و تروریست در منطقه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی 10 پیشنهاد رئیس جمهور برای مبارزه با تروریسم جهانی در منطقه و جهان با اشاره به این که امروز شاهد افراط و تفریط و تروریست به صورت ملموس در جهان و از جمه خاورمیانه هستیم، اظهار کرد:‌ امروز اتفاقات سوریه و عراق و غزه و جنوب لبنان نمادها و نمونه‌هایی برخاسته از افراط و تفریط است.

وی با اشاره به این که عده‌ای در مقابل افراط و تفریط در منطقه ساکت هستند افزود: در مقابل این حرکات افراطی در منطقه عده‌ای دیگر نیز نیرو آموزش می‌دهند یا اسلحه و پول آنها را تامین کرده و عده‌ای دیگر تبلیغ و حمایت می‌کنند و زمینه ساز حوادث می‌شوند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید اقداماتی در جهت مهار و کاهش و ریشه کن کردن اقدامات افراطی و تفریطی در منطقه انجام دهیم گفت: در مرحله اول باید جلوی ظالم را بگیریم و به مظلوم کمک کنیم.

اکرمی با تاکید بر این‌که باید اتفاق صورت گرفته در منطقه برای مردم و دولت های منطقه بازگو و روشن شود گفت: همه می‌دانیم که ترکیه و اردن و عربستان و قطر زمینه ساز داعش و طالبان وغیره هستند. پس باید به آنها بگوییم از این کارها که جز تخریب کشتار ، آوارگی و بی ارزشی حاصلی ندارد دست بردارند.

وی خاطر نشان کرد:‌برای کاهش رفتارهای افراطی و تفریطی و تروریسم در منطقه باید با مذاکرات سیاسی و فرهنگی اختلافات را به حداقل رساند و با قانع کردن این دسته از افراد که می‌شود با آنها مذاکرات سیاسی و فرهنگی داشت آرام آرام نسبت به کاهش این قبیل رفتارها در منطقه اقدام کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان این‌که یقین داریم سازمان‌های اطلاعاتی جهان از جمله سیا و موساد در حوادث منطقه نقش دارند گفت: در راستای ریشه کن کردن اقدامات تروریسیتی در منطقه باید برای مردم منطقه آگاه سازی کرد.

اکرمی تصریح کرد: باید ملت‌های کشورهای منطقه بدانند پولهایشان کجا صرف می‌شود و چه کسانی فرمان اصلی را در حرکت‌های افراطی منطقه در دست دارند تا اغفال نشوند و فریب نخوردند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری افزود:‌ برای مبارزه با افراطی گری در منطقه باید آگاه سازی و افشاگری کنیم و به هر مقدار که برای ما امکان پذیر است جلوی ظالم را بگیریم و از مظلوم حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N622144

وبگردی