آفتاب

وزیر کشور لبنان خبر آزادی مطلقه بغدادی و همسر سرکرده النصره را تکذیب کرد

وزیر کشور لبنان خبر آزادی مطلقه بغدادی و همسر سرکرده النصره را تکذیب کرد

وزیر کشور لبنان در بیانیه‌ای درباره جنجال به وجود آمده پیرامون تحویل سجی الدلیمی، همسر سابق ابوبکر بغدادی به نیروهای امنیت ملی لبنان توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که سجی الدلیمی، همسر پیشین ابوبکر بغدادی و علاء العقیلی، همسر ابوعلی چچنی (الشیشانی) در حال حاضر در مرکز نیروهای امنیت ملی لبنان در بازداشت هستند و هر صحبتی غیر از این با هدف بی‌نتیجه گذاشتن تلاش‌ها و مذاکراتی است که سرلشکر عباس ابراهیم، فرمانده کل نیروهای امنیت ملی لبنان موظف به انجام آن است.

مشنوق ادامه داد: باید توجه داشت که آنها به امنیت ملی لبنان ارجا داده شده‌اند تا اینکه اطمینان پیدا کنیم که شرایط اقامت در لبنان را دارند یا اینکه مدارک‌شان جعلی است.

به دنبال آن دفتر اطلاع‌رسانی وزیر کشور لبنان در بیانیه‌ای اظهار داشت: خبر بازداشت الدلیمی و العقیلی توسط نیروهای امنیت ملی لبنان اشتباهی از سوی وزیر کشور بوده و حقیقت این است که حکم جلب وی از سوی دادگستری صادر شده و وی در زندان تحت بازداشت است اما العقیلی هم‌اکنون در مرکز نیروهای امنیت ملی لبنان است.

از سوی دیگر، رئیس دادگاه نظامی لبنان اعلام کرد که اخبار مبنی بر اینکه دادگاه حکم به آزادی مطلقه بغدادی داده باشد، صحت ندارد. این دادگاه همچنین همسر چچنی را نیز آزاد نکرده است.

انتهای پیام

کد N622140

وبگردی