آفتاب

پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت سالروز حقوق بشر

پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت سالروز حقوق بشر

یک عضو دفتر سازمان ملل متحد در تهران پیام دبیرکل این سازمان را به مناسبت روز جهانی حقوق بشر 10 دسامبر 2014 برابر با 19 آذر ماه جاری، در مراسمی در راستای بزرگداشت این روز قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام دبیرکل سازمان ملل بدین شرح است:

« در روز حقوق بشر ما بی‌پرده سخن می‌گوییم.

ما مسئولانی که حقوق هر فرد یا گروه را انکار می‌کنند، تقبیح می‌کنیم.

اعلام می‌کنیم حقوق بشر همواره برای همگی ما است، فارغ از اینکه چه کسی هستیم و اهل کجاییم؛ بدون در نظر گرفتن طبقه اجتماعی و اعتقادات. این موضوعی مرتبط با عدالت فردی، ثبات اجتماعی و پیشرفت جهانی است.

سازمان ملل متحد از حقوق بشر حمایت می‌کند؛ زیرا این رسالت غرور انگیز ما است و هنگامی که مردم از حقوق خود بهره‌مند می‌شوند، اقتصادها شکوفا گشته و کشورها در صلح به‌سر می‌برند.

نقض حقوق بشر فراتر از مصیبت‌های شخصی است و زنگ خطری برای هشدار در مورد احتمال بحران‌های بزرگتر محسوب می‌شود.

هدف ابتکار «جبهه حقوق بشر ملل متحد» توجه به آن هشدارها است. ما در پاسخ به نقض حقوق بشر متحد می‌شویم، قبل از اینکه به سوی وحشی‌گری‌های بزرگ یا جنابات جنگی رو به انحطاط بگذارد.

هر کس می‌تواند تلاش علیه بی‌عدالتی، نابردباری و افراطی‌گری را به پیش ببرد.

اینجانب دولت‌ها را فرا می‌خوانم تا هر روز سال به تعهد خود نسبت به حفظ حقوق بشر احترام گذارند. اینجانب از مردم می‌خواهم دولت‌هایشان را به این سوق دهند تا مسئولیت‌پذیر باشند. به علاوه اینجانب خواستار حمایت‌های ویژه برای مدافعان حقوق بشر هستم که شجاعانه به هدف جمعی ما خدمت می‌کنند.

اجازه دهید به فریاد استثمار شده‌ها برسیم و از حق منزلت بشری برای همگان حمایت کنیم.»

انتهای پیام

کد N622052

وبگردی