آفتاب

وزیر امور خارجه سوریه با شمخانی دیدار کرد

وزیر امور خارجه سوریه با شمخانی دیدار کرد

در دیدار ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی آخرین تحولات سوریه و منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این دیدار شمخانی با تحسین برانگیزخواندن مقاومت تاریخی ملت و دولت سوریه در مقابله با جریان‌های تروریستی و افراطی در این کشور اظهار داشت: تلاش حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گروه‌های تروریستی در ایجاد جنگ فرسایشی در سوریه محکوم به شکست بوده و در سایه تقویت همگرایی و ارتقای مشارکت سیاسی جریان‌های وفادار به استقلال و قانون اساسی سوریه پیروزی‌های گسترده‌تری حاصل خواهد شد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی تروریسم و افراطی گری را تهدیدی جهانی برای صلح و امنیت عنوان کرد و افزود: تروریست‌هایی که با ملیت‌های مختلف در سوریه و عراق دست به جنایت می‌زنند به جنایتکارانی کارآزموده و بی رحم تبدیل شده‌اند و بیش از این که خطری برای مردم سوریه و عراق باشند، کشورهای آسیب پذیر و شکننده خودشان را تهدید می‌کنند.

وی با اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه که با هدف روحیه بخشی به گروه‌های تروریستی انجام شد اظهار داشت: این گونه اقدامات نه تنها تاثیری در روند رو به رشد ناامن‌تر شدن این رژیم غاصب ندارد بلکه به طور قطع با تسلیح کرانه باختری، خواب آسوده از چشمان مقامات این رژیم ضدانسانی رخت برخواهد بست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از تلاش برخی کشورها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و یا حائل در مناطق مرزی سوریه، این اقدام را در مسیر تقویت گروه‌های تروریستی و پشتیبانی از آن‌ها ارزیابی کرد و بیان داشت: اظهارات و اقداماتی از این دست بیش از آن که استقرار امنیت و کاهش آلام مردم مظلوم سوریه را در پی داشته باشد، موجب مخدوش شدن حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور خواهد شد.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت مستمر و همه جانبه از مقاومت ملت و دولت سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی و افراطی اظهار داشت: ما اطمینان داریم که در سایه مقاومت و اتحاد مردم سوریه و حمایت کشورهای دوست چون ایران، روسیه و عراق می‌توانیم ریشه تروریسم را در منطقه بخشکانیم.

وی با تاکید بر عزم و جدیت دولت سوریه در پیگیری گفت‌وگوهای سیاسی و اتخاذ راهکارهای سوری- سوری گفت: دولت سوریه بر استقلال کشور و حافظت از آرای مردم متعهد است و عدم دخالت بیگانگان و جریان‌های وابسته در بحران این کشور را تنها راه حل مشکلات موجود می‌داند.

انتهای پیام

کد N621834

وبگردی