آفتاب
در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت مطرح شد

در خواست جداشدن سرانه بهداشت و درمان مددجویان کمیته امداد از سرانه بیمه سلامت

در خواست جداشدن سرانه بهداشت و درمان مددجویان کمیته امداد از سرانه بیمه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس کمیته امداد در جلسه روز گذشته این کمیسیون اظهار کرد: نگاه مجموعه کمیته امداد این است که سرانه بهداشت و درمان مددجویان کمیته امداد از سرانه بیمه سلامت برداشته و به مجموعه کمیته امداد داده شود.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ابتدای این جلسه گزارشی از سوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره جایگاه پژوهش و همچنین کاهش بودجه پژوهشی در مجموعه وزارت بهداشت مطرح شد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن بحث‌های تحقیقی و پژوهشی در کشور و همچنین تامین منابع لازمه این مباحث گفت: امیدواریم با توجه به گزارشی که معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این جلسه مطرح کرد، وزارت بهداشت مانند گذشته در بحث بودجه موفق شود و ما نیز بتوانیم در بودجه وزارت بهداشت در کمیسیون تلفیق ردیفی برای مباحث پژوهشی و تحقیقاتی این وزارتخانه ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور دوم جلسه روز گذشته مجلس اظهار کرد: در ادامه جلسه روز گذشته آقای انواری ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه گزارشی نسبت به وضعیت بیمه مددجویان و همچنین وضعیت درمانی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی پرداخت.

وی با خوب ارزیابی کردن گزارش رییس کمیته امداد خاطرنشان کرد: نگاه مجموعه کمیته امداد این است که سرانه بهداشت و درمان مددجویان کمیته امداد از سرانه بیمه سلامت برداشته شود و به مجموعه کمیته امداد داده شود.

قربانی با بیان اینکه نگاه کمیته امداد در این زمینه نگاهی حمایتی برای مددجویان است گفت: ما با کلیات بحث مطرح شده در جلسه روز گذشته موافقت کردیم اما این طرح نیازمند حمایت دولت و مجلس است و باید در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با اشاره به دستور سوم جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش گفت: در ادامه جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون بهداشت به ادامه بررسی در مورد اساسنامه هلال احمر پرداختند و ما امیدوار هستیم که در جلسه بعد پیشنهادات مطرح شده در رابطه با اساسنامه هلال احمر نهایی شود.

انتهای پیام

کد N621820

وبگردی