آفتاب

بررسی پرونده فساد دو ژنرال ارتش چین

بررسی پرونده فساد دو ژنرال ارتش چین

در پی گسترش تحقیقات ارتش آزادی‌بخش خلق چین درباره فساد در این نهاد، پرونده دو ژنرال ارشد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در یکی از این پرونده‌ها، اتهام رشوه‌خواری ژنرال دای ویمین 52 ساله در حال بررسی است. او که در اواسط نوامبر توسط دادستانان ارتش برای تحقیقات بازداشت شد یکی از اعضای ارشد دانشگاه سیاسی ارتش آزادی‌ بخش خلق نانجینگ بوده است.

براساس گزارش‌های مختلف، ویمین به گرفتن مبلغ زیادی به عنوان رشوه در ارتباط با پروژه‌های ساخت‌وساز متهم است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که مقامات کنونی و پیشین ارتش چین معتقدند رشوه‌گیری در ارتش توانایی چین را برای انجام جنگ‌ها تهدید می‌کند.

در همین حال به گزارش تلگراف، در نمونه دیگری از رسیدگی ارتش چین به فساد در این نهاد، اتهامات ژنرال گو جونشان که در سال 2012 بازداشت شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

این ژنرال ارتش آزادی‌بخش خلق، چندین دستگاه مرسدس پر از شمش طلا را به عنوان رشوه پرداخت کرده است. این تنها بخشی از فساد چهار میلیارد پوندی است که این ژنرال در آن نقش داشته است.

پیش از این رسانه‌ها گزارش‌های متفاوتی از حمله پلیس به خانه جونشان منتشر کرده بودند که طی آن چهار کامیون پر از کالاهای لوکس متعلق به او مصادره شد.

در ادامه بررسی‌ها درباره پرونده این ژنرال ارتش چین که این هفته منتشر شد، آمده که او علاوه بر تمام اتهاماتش، در یک پرونده فساد 30 میلیارد یوانی شرکت داشته و خودش حدود 600 میلیون یوان اختلاس کرده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در تازه‌ترین سخنرانی‌اش، راهکارهایی برای مبارزه با فساد مطرح و فرآیند مبارزه با فساد در ارتش را ابلاغ کرده است. وی هشدار داده که اعضای حزب کمونیست باید پاک بمانند و بدانند که تلاش برای دست زدن به بیت‌المال بی نتیجه است.

در همین حال وزارت دفاع چین نیز اعلام کرد که این تحقیقات تا زمانی که تمامی پرونده‌های فساد کشف و به آنها رسیدگی شود، ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام

کد N621684

وبگردی