آفتاب

ندیمی: بودجه لازم برای ایجاد اشتغال باید افزایش یابد

ندیمی: بودجه لازم برای ایجاد اشتغال باید افزایش یابد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای ایجاد هر شغل از 40 تا چند صد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و به عبارت دیگر برای ایجاد 10 میلیون شغل سرمایه‌ای مورد نیاز است که با بودجه فعلی تناسب ندارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، ابوذر ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال چند مبحث وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اولین مسئله این است که آیا اشتغال مسئله اصلی کشور ماست؟ که پاسخ این سوال با توجه به مشخص بودن نیروی بیکار و فارغ التحصیلان جویای کار، کارخانجات در حال تعطیل شدن و موج جدید نیروی جویای کار که در حال ورود به بازار کار هستند، مشخص بوده و اشتغال امروز مسئله اصلی کشور است.

وی افزود: با توجه به میزان منابع فعلی، مشخص است که به این زودی‌ها اشتغال سر و سامان نمی‌یابد. برای ایجاد هر شغل از 40 تا چند صد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و به عبارت دیگر برای ایجاد 10 میلیون شغل سرمایه‌ای مورد نیاز است که با بودجه فعلی تناسب ندارد.

ندیمی با بیان اینکه بنا به شرایط موجود، در بودجه سال آینده چند روش ممکن است وجود داشته باشد، گفت: یکی از این روش‌ها این است که بیشتر به بخش خصوصی فرصت فعالیت داده شود. راهکار دیگر این است که هزینه‌ها بهینه‌سازی شود، به عبارت دیگر باید بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری را مدیریت کرده و به حوزه تولید و اشتغال برگردانده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل بیان کرد: با توجه به فرصتی که در تحریم‌ها پیش آمده، 700 میلیون دلار وارداتی که داریم و 50 میلیون دلار منابعی که در صندوق توسعه ملی موجود است باید رویکرد ما اساسا متناسب با تولید و اشتغال و صادرات باشد و از این منابع به صورت صحیح در همین راستا استفاده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت شدید قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر و تاثیر مستقیم آن بر درآمد دولت، یادآور شد: با توجه به اینکه نفت کمتری می‌توانیم بفروشیم، باید حوزه صادرات غیر نفتی را گسترش داده و کسری احتمالی را از این طریق جبران کنیم بر این اساس می‌توان گفت با چنین رویکردی مسئله اشتغال حل شدنی است.

انتهای پیام

کد N621465

وبگردی