آفتاب
دستغیب در نطق میان‌دستور:

بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند

بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند

به نظر می رسد بانک ها بدتر از گذشته تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند و به جای اینکه منابع را به تولید بدهند برعکس دارند منابع را جذب می کنند و کار اقتصادی روی آن انجام می دهند لذا به وضعیت بانکداری که به بنکداری و بنگاه داری منتقل شده است، توجه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد بانک‌ها بد‌تر از گذشته تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و به جای اینکه منابع را به تولید بدهند برعکس دارند منابع را جذب می‌کنند و کار اقتصادی روی آن انجام می‌دهند لذا به وضعیت بانکداری که به بنکداری و بنگاه داری منتقل شده است، توجه شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا احمدرضا دستغیب امروز در صحن علنی مجلس با بیان نزدیک شدن به روز شهادت آیت الله دستغیب و سیر و سلوک آن شهید عارف، و عشق و معرفت وی به آستان بلند ولایت گفت: اگر دیروز فریاد «من اطاع الخمینی فقد اطاع الله» وی بر فراز مجلس خبرگان قانون اساسی نقش بست امروز اگر در میان ما بود و رهبر ما را که طلایه دار لاله‌ها و امید قلب عاشقان و خمینی زمان ما بوده،‌‌ همان که شایسته رهبری می‌دانستش و عشق و علاقه وافر به او داشت را در اینجایگاه می‌دید، نیز‌‌ همان ندا که ندای «من اطاع الخامنئی فقد اطاع الله» بود سر می‌داد.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: در زمینه تولید خلا‌های بسیاری احساس می‌شود و مردم در این رابطه مدام سوال می‌کنند. بنابراین اکنون که وضعیت تولیدکننده، تولید و کارخانجات واقعا اسفناک است، تحقق درآمدهای مالیاتی در دوران رکود به چه معناست که در هم اکنون از سوی برخی مدیران ارشد در حال مطرح شدن است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بانک‌ها بد‌تر از گذشته تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و به جای اینکه منابع را به تولید بدهند برعکس دارند منابع را جذب می‌کنند و کار اقتصادی روی آن انجام می‌دهند لذا به وضعیت بانکداری که به بنکداری و بنگاه داری منتقل شده است، توجه شود.

دستغیت با اشاره به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: من از سخنان رییس مجلس که حرف دل بسیاری از مردم بود تشکر می‌کنم و اذعان می‌دارم کاهش این سمینار و همایش‌ها خود گامی در جهت سلامت اداری است اینکه طی این همایش‌ها ده‌ها نفر سخنرانی کنند و هیچ اتفاقی نیفتد درست نیست و حتی حضور برخی افراد که خود در موضوع فساد اقتصادی و اداری دخیل هستند هم یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

این عضو کمیسیون امنیت مجلس با بیان اینکه بحث بهداشت، سلامت و درمان مساله‌ای مهم است اضهار داشت: در بحث سلامت و درمان اقدامات خوبی انجام شده و ارزشمند است اما باید این کار هوشمندانه صورت بگیرد و همه اقشار را در بر بگیرد. این در حالی است که در حال حاضر بخش بهداشت و سلامت جامعه مشکلات زیادی دارد لذا نباید تمام تمرکز خود را روی درمان بگذاریم چرا که وضعیت بد آب و هوا، وضعیت امنیتی که در ارتباط با غذا وجود دارد، همگی موضوع مهمی است که در بخش سلامت وجود داشته و دارد آرام آرام جامعه را به سمت وضعیت خاصی می‌کشاند.

وی یادآور شد: در روز ۱۶ آذر که روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد خودکامگی است٬ متأسفانه یکی از اصحاب فتنه این روز را با سخنان سخیف خود به کام نخبگان و دانش پژوهان تلخ کرده و احساسات پاک عاشقان و دل دادگان ولایت در شهر شیراز را جریحه دار می‌کند. کسی که داعیه اصلاح طلبی دارد و قیم مآبانه خود را دلسوز مردم معرفی می‌کند خوب است ابتدا به اصلاح درون خود بپردازد، و باید از رذائل اخلاقی در اهانت و هتاکی و ساختارشکنی‌های ناجوانمردانه پرهیز کنند که اگر خویشتن داری و حرمت لباس پیامبر (ص) نبود، محال بود این فرد ۱۶ آذر شیراز را سالم به مقصد تهران ترک کند.

کد N621433

وبگردی