آفتاب
رییس دادگستری استان تهران:

سلامت اداری و کارآمدی قضای همچنان در اولویت دادگستری

سلامت اداری و کارآمدی قضای همچنان در اولویت دادگستری

رییس دادگستری استان تهران گفت: اعتماد مردم سرمایه عظیم نظام اسلامی است و ما وظیفه داریم در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم.

رییس دادگستری استان تهران گفت: اعتماد مردم سرمایه عظیم نظام اسلامی است و ما وظیفه داریم در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی طی سخنانی در نشست «بررسی راهکارهای کاهش پرونده‌های موجودی و به‌ویژه پرونده‌های مسن» ضمن تسلیت به مناسبت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و آرزوی سلامتی کامل برای شرکت کنندگان در کنگره عظیم‌ راهپیمایان حرم حسینی (ع) به بیان حدیثی از حضرت امام حسن مجتبی (ع) با این مضمون پرداخت که هلاکت مردم در سه چیز است: نخست کبر و خودبینی که موجب نابودی دین انسان می‌شود و شیطان دچار آن شد و از دین الهی خارج گشت، دیگری حرص و زیاده‌خواهی که موجب هلاکت نفس انسان می‌شود که به همین دلیل آدم از بهشت الهی رانده شد و در نهایت حسد که جلودار همه بدی‌هاست و به همین جهت بود که قابیل برادرش هابیل را کشت.

وی گفت: این سه آفت در حقیقت ریشه تمامی بدی‌هاست؛ اگر انسان دچار آن‌ها شود به تمامی زشتی‌ها آلوده خواهد شد. پس ضرورت دارد با تمسک به حق تعالی از این افت‌ها دوری کنیم.

وی افزود: به طور قطع سلامت اداری و کارآمدی قضایی که از دغدغه‌های ریاست محترم قوه قضاییه است همچنان جزء اولویت‌های مهم دادگستری استان تهران به شمار می‌روند و باید توجه داشت که امروز سلامت مجموعه قضایی تعیین‌کننده سلامت سایر ادارات و مجموعه‌ها و مایه امید و اعتماد مردم است.

وی افزود: اعتماد مردم سرمایه عظیم نظام اسلامی است و ما وظیفه داریم در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم. بدون تردید کاهش اعتماد از عوامل متعددی نشات می‌گیرد که باید همه عوامل آن را شناسایی کرد تا در جهت رفع آن تدبیر لازم اتخاذ شود که برخورد قاطع با فساد و مفسد در هر کجا که باشد در زمره این تدابیر و برنامه‌ها است.

در این جلسه ضمن ارائه اخبار مهم از سوی تعدادی از اعضای شورا در محدوده وظایف محوله، پیرامون موضوع اصلی نشست یعنی بررسی راهکارهای کاهش پرونده‌های موجودی به ویژه پرونده‌های مسن، بحث‌های کارشناسانه مطرح شد و پس از جمع‌بندی مطالب مطروحه توسط رییس کل دادگستری استان تهران تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام

کد N621415

وبگردی