آفتاب
روحانی در دیدار معاون رییس اجرایی دولت افغانستان:

امیدواریم ثمره وحدت برای ملت افغانستان برچیده شدن خشونت و ایجاد ثبات باشد

امیدواریم ثمره وحدت برای ملت افغانستان برچیده شدن خشونت و ایجاد ثبات باشد

رییس‌جمهور با ابراز خشنودی از توافق گروه‌های مختلف سیاسی افغانستان و فعالیت دولت جدید این کشور گفت: افغانستان از تفرقه و اختلاف رنج‌های بسیاری برده و امیدواریم ثمرات وحدت و برادری برای این ملت برچیده شدن ترور و خشونت و ایجاد ثبات، آبادانی و پیشرفت باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار محمد محقق معاون رییس اجرایی دولت افغانستان ، همچنین تولید مواد مخدر در افغانستان را آسیبی برای کل منطقه دانست و تلاش جدی برای برخورد با این موضوع را ضروری عنوان کرد.

رییس جمهوری اظهار داشت: اگر دولت افغانستان از ایران درخواست کند، آماده کمک علمی و تحقیقاتی در جهت تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و کاهش تولید مواد مخدر در این کشور خواهیم بود.

محمد محقق، معاون رییس اجرایی دولت افغانستان، نیز در این دیدار ضمن تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت افغانستان از دوران جهاد و مقاومت تا دوران اخیر و کمک به استقرار مردم‌سالاری در این کشور، گفت: احساس ملت افغانستان نسبت به ایران بالاتر از همسایگی بوده و این کشور را برادری بزرگ برای خود می‌داند.

محقق همچنین با تشکر از دولت تدبیر و امید بابت فراهم شدن فرصت تحصیل و آموزش مهاجران افغان در مدارس ایران خواستار تسهیلات بیشتر در این زمینه شد.

انتهای پیام

کد N621109

وبگردی