آفتاب

بازداشتی‌های سابق گوآنتانامو در اروگوئه آزاد هستند

بازداشتی‌های سابق گوآنتانامو در اروگوئه آزاد هستند

وزیر دفاع اروگوئه گفت: دولت مونته‌ویدئو با این شش بازداشتی سابق گوآنتانامو همانند مردان آزادی رفتار می‌کند که هیچ تهدید امنیتی برای اروگوئه تلقی نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "الوتریو فرناندز اویدوبرو"، وزیر دفاع اروگوئه در مصاحبه‌ای گفت: این شش مرد به هیچ وجه محدود نمی‌شوند. وضعیت آنها همانند یک مهاجر یا پناهجو است.

این شش مرد روز یکشنبه و در بخشی از گام نهایی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعطیلی زندان گوآنتانامو به اروگوئه منتقل شدند.

"خوزه موخیکا"، رئیس‌جمهوری اروگوئه نیز اعلام کرد که این مردان- چهار تبعه سوری، یک تونسی و یک فلسطینی- هر زمان که بخواهند می‌توانند اروگوئه را ترک کنند.

وزیر دفاع اروگوئه نیز گفت: تمامی این شش بازداشتی سابق رسما درخواست پناهندگی سیاسی کرده و دولت اروگوئه نیز مانعی برای این کار نمی‌بیند. البته برخی کشورها هستند که این افراد نمی‌توانند به آنجا سفر کنند اما در داخل اروگوئه هیچ مانع یا محدودیتی برای آنها وجود ندارد. تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای این افراد به خاطر محدود کردن‌شان نیست بلکه برای حفظ حریم شخصی‌شان است.

وی افزود: ما می‌خواهیم آنها به سادگی زندگی کنند و با نگهبان و محافظ به این طرف و آن طرف نروند.

انتهای پیام

کد N621105

وبگردی