آفتاب

لاوروف: مسکو از بهبود روابط تهران واشنگتن حمایت می‌کند

لاوروف: مسکو از بهبود روابط تهران واشنگتن حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو از هر تلاشی که منجر به حصول یک توافق جامع میان ایران و گروه 1+5 شود استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: مسکو از هر گامی که به دستیابی به یک توافق جامع درخصوص برنامه هسته‌ای بحث برانگیز تهران کمک کند استقبال می‌کند.

او افزود: روسیه از عادی‌سازی روابط میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند. دیدگاه ما این است که زمان یک گفت‌وگوی سیاسی کامل میان تهران و واشنگتن درباره مسائل مربوط به امنیت منطقه‌یی رسیده است.

وی تصریح کرد: ما بر این باوریم که بهبود روابط میان دو کشور می‌تواند به افزایش ثبات در منطقه خاورمیانه و فرای آن به علاوه حل مساله پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و افزایش تاثیر مبارزه علیه تروریسم جهانی و تهدید مواد مخدر کمک کند.

براساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، روابط میان ایران و آمریکا بیش از 30 دهه است که تقریبا متوقف شده است. اما دو کشور مدتی است که با هدف دستیابی به یک توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور وارد رایزنی‌های مستقیم شده‌اند. واشنگتن از سال 2003 تاکنون ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند.

این درحالی است که تهران همواره این اتهامات را رد و تاکید می‌کند برنامه هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد.

انتهای پیام

کد N621098

وبگردی