آفتاب
روحانی در دیدار معاون رییس اجرایی دولت افغانستان:

تولید مواد مخدر در افغانستان آسیبی برای کل منطقه است

تولید مواد مخدر در افغانستان آسیبی برای کل منطقه است

رئیس جمهور گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان آسیبی برای کل منطقه است و تلاش جدی برای برخورد با این موضوع ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار محمد محقق معاون رییس اجرایی دولت افغانستان تولید مواد مخدر در افغانستان را آسیبی برای کل منطقه دانست و تلاش جدی برای برخورد با این موضوع را ضروری عنوان کرد.

وی با ابراز خشنودی از توافق گروه‌های مختلف سیاسی افغانستان و فعالیت دولت جدید این کشور گفت: افغانستان از تفرقه و اختلاف رنج‌های بسیاری برده و امیدواریم ثمرات وحدت و برادری برای این ملت برچیده شدن ترور و خشونت و ایجاد ثبات، آبادانی و پیشرفت باشد.

رییس جمهور بیان کرد: اگر دولت افغانستان از ایران درخواست کند، آماده کمک علمی و تحقیقاتی در جهت تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و کاهش تولید مواد مخدر در این کشور خواهیم بود.

محمد محقق معاون رییس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت افغانستان از دوران جهاد و مقاومت تا دوران اخیر و کمک به استقرار مردم‌سالاری در این کشور، گفت: احساس ملت افغانستان نسبت به ایران بالاتر از همسایگی بوده و این کشور را برادری بزرگ برای خود می‌داند.

محقق همچنین با تشکر از دولت تدبیر و امید بابت فراهم شدن فرصت تحصیل و آموزش مهاجران افغان در مدارس ایران خواستار تسهیلات بیشتر در این زمینه شد.

کد N621078

وبگردی