آفتاب

استعفای رئیس آژانس ضدفساد برزیل

استعفای رئیس آژانس ضدفساد برزیل

در بحبوحه رسوایی فساد غول نفتی برزیل، رئیس آژانس مبارزه با فساد دولت فدرال این کشور استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "خورخه آگه"، رئیس آژانس مبارزه با فساد برزیل در جمع خبرنگاران گفت که پس از 12 سال خدمت به کشورش زمان آن رسیده که کنار برود. با این حال وی از کاهش بودجه سازمانش انتقاد کرد و گفت که این روند عملیات‌های آژانس را با اخلال مواجه می‌کند.

وی گفت: هر سال بودجه آژانس ضدفساد کمتر می‌شود و بودجه ما قسمت کوچکی از بودجه فدرال را تشکیل می‌دهد. من در دوران مدیریتی خود تلاش کردم تا سطح سرمایه‌گذاری در مکانیزم کنترل را افزایش داده و آن مکانیزم‌ها را توسعه دهم.

اعلام استعفای وی در شرایطی مطرح شد که رسوایی "پترو براس"، غول نفتی برزیل فاش شد و هر روز بخشی از فساد گسترده این شرکت دولتی برزیل را به لرزه درمی‌آورد.

مقام‌های آژانس ضد فساد، برخی مقامات پتروبراس را عامل سوءاستفاده از مبالغ هنگفت می‌دانند و معتقدند که بیشتر این پول به حزب حاکم کارگران و سایر مقام‌های ارشد احزاب برای کمپین‌های سیاسی واریز می‌شده است.

خورخه آگه که در دوران ریاست‌جمهوری لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در 2006 به ریاست آژانس ضدفساد رسید، تحت دوران ریاست‌جمهوری دیلما روسف نیز به اقدامات خود ادامه داد.

انتهای پیام

کد N621002

وبگردی