آفتاب
کولیوند:

فعالیت‌های پژوهشی براساس نیاز جامعه و منابع موجود صورت گیرد

فعالیت‌های پژوهشی براساس نیاز جامعه و منابع موجود صورت گیرد

نماینده کرج گفت: پژوهش‌ها باید براساس نیازمندی‌ها و با توجه به منابع محدودی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، محمد جواد کولیوند، امروز(18آذر)، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان البرز، با تاکید بر وجود اهتمام جدی در مجلس شورای اسلامی در بحث پژوهش، گفت: طی هفته‌های گذشته قوانینی در فضای احکام ثابت بودجه تصویب شد، که با این اقدام تکالیفی برای 10 سال آینده به‌وجود آمده که می‌تواند به‌معنای امید به آینده برای بخش‌های خصوصی، دولتی وتعاونی‌ها باشد.

وی با بیان این‌که نگاه دستگاه‌ها باید به سمت و سوی فضای پژوهشی کشور باشد و این مبحث را به جد مورد توجه قرار دهند، افزود: در این احکام یک درصد بودجه برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه پژوهش مصوب شده‌ است.

کولیوند تصریح کرد: پژوهش‌ها باید براساس نیازهای جامعه و با توجه به منابع محدودی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، صورت گیرد و اگر ترتیب اولویت بندی‌ها صحیح نباشد یک درصد بودجه یا دور ریخته می‌شود یا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نماینده کرج، تصویب احکام ثابت بودجه را یکی از اقدامات مهم مجلس دانست و عنوان کرد: این مصوبه خبر خوبی برای دستگاه‌ها است که باید براساس نیازمندی‌ها و اولویت‌ها با بخش‌های خصوصی عقد قرارداد و همکاری کنند تا منجر به ایجاد یک فضای جدیدی شود.

نماینده کرج در پایان پیشنهاد تشکیل دبیرخانه برای عملیاتی شدن توانمندی‌ها و پژوهش‌های بخش خصوصی ، دولتی و بخش تعاون را مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N620945

وبگردی