آفتاب

انعقاد تفاهم‌نامه بین قوه قضائیه و سازمان اسناد وکتابخانه ملی

انعقاد تفاهم‌نامه بین قوه قضائیه و سازمان اسناد وکتابخانه ملی

تفاهم‌نامه‌ای فیمابین معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی امضا شد.

تفاهم‌نامه‌ای فیمابین معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی امضا شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن حاجی‌بابائیان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اسناد کتابخانه ملی و معاونت فرهنگی قوه قضائیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حقیقت با عنایت به این‌که حکومتی برگرفته از حاکمیت الله است همه عناصری که در آن مجموعه در حال فعالیت هستند از کارگزاران و ملازمانی هستند که در مسیر تحقق این مهم باید در یک مسیر واحد حرکت کنند تا جامعه را به اهداف عالیه‌اش برسانند.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه ساختاری که برای سه قوه پیش‌بینی شده است هر کدام در جایگاه خود دارای وظایفی هستند. قوه قضائیه با عنایت به این باور که باید پاسدار همه آرمان‌ها و نگاه‌های جامعه باشد در جهت سالم‌سازی جامعه قدم برمی‌دارد تا جامعه احساس امنیت کند، اما این امر بدون همراهی دو قوه دیگر میسر نخواهد شد.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: یکی از ارکان مهم در جوامع بشری که در تعیین آینده آن تأثیرگذار است مسائل فرهنگی است. بر اساس اصل 158 قانون اساسی قوه قضائیه باید تدابیری اتخاذ کند که جرم در جامعه کاهش پیدا کند و سیاست زندان‌زدایی بر اساس این اصل به‌وجود آمده است.

حاجی بابائیان افزود: معاونت فرهنگی قوه قضاییه بنا دارد بر اساس رسالتی که قوه قضائیه دارد بتواند جامعه را به سمتی ببرد که مردم در جامعه احساس امنیت کنند که باز هم تاکید می‌کنم این امر بدون همراهی دو قوه دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. در واقع یکی از مراکزی که در رابطه با این موضوع مورد توجه ما قرار داشت سازمان اسناد و کتابخانه ملی است که همه اسناد ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با بیان این‌که در قوه قضائیه نیز مشخصاً اسناد ارزشمندی وجود دارد، تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی می‌تواند برای افزایش سطح نگهداری این‌گونه اسناد تأثیرگذتار باشد و ما می‌توانیم از منابع و توانمندی‌های بیشتری استفاده مطلوب را داشته باشیم.

وی گفت: در واقع ما نمی‌توانیم مانند دهه 60 به جامعه نگاه کنیم؛ زیرا شرایط به گونه‌ای است که اطلاع‌رسانی و ابزارهای جدید ارتباطات در اختیار مردم وجود دارد و ما باید بر اساس خواسته‌های آنها قدم برداریم.

وی در ادامه گفت: انجام تاریخ شفاهی بسیار ارزشمند است و مشخصاً در قوه قضائیه قضات خوشنامی وجود دارند که انصافاً همه وجودشان برای بقای جمهوری اسلامی ایران است. بعضی از اتفاقات که در جامعه رخ می‌دهد و قوه قضائیه با آن مصادیق برخورد سالم می‌کند ناشی از برخورد آن قضات سالم و صالح است.

حاجی‌بابائیان افزود: یکی از برنامه‌های ما این است که برای انجام تاریخ شفاهی افراد را شناسایی و معرفی کنیم تا بتوانیم تاریخ شفاهی خوبی را داشته باشیم. در واقع همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و رشد و تعالی ما به سود همه‌ خواهد بود. امیدوارم بتوانیم با یک همدلی جدی به ارزش جدی این فعالیت‌ها توجه کنیم.

انتهای پیام

کد N620799

وبگردی