آفتاب

انگلیس برج‌ مراقبتی در مرز لبنان با سوریه ساخته است

انگلیس برج‌ مراقبتی در مرز لبنان با سوریه ساخته است

ایسنا نوشت:



نخست‌وزیر لبنان ضمن اشاره به اینکه فرانسه با کمک کشورهای دیگر برای حل بحران ریاست‌جمهوری لبنان وارد عمل شده است، گفت: انگلیس برج‌های مراقبتی را برای کمک به ارتش لبنان در مرز این کشور با سوریه ایجاد کرده است.

"تمام سلام"، نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: افسران انگلیسی تجهیزات جدید را به کار برده و حدود 12 برج مراقبتی برای ارتش لبنان در مرز با سوریه و در مرزهای شرقی و منطقه عرسال ایجاد کردند و این برج‌ها در بخشی از مرزهای میان دو کشور که به حدود 375 کیلومتر می‌رسد، ایجاد شده است.

تمام سلام که قرار است فردا (چهارشنبه) اولین سفر خود را به فرانسه داشته باشد، اعلام کرد: لبنان به دلیل بحران سیاسی که ناشی از خلأ ریاست‌جمهوری است، در شرایط سخت و پیچیده‌ای به سر می‌برد و بحران آوارگان سوری در لبنان نیز که تعدادشان به بیش از یک میلیون تن می‌رسد مشکل دیگری است.

سلام درخصوص مساله نظامیان ربوده شده لبنانی توسط جبهه النصره و داعش گفت: اوضاع بسیار سخت و پیچیده است. افراد مسلح در مرزهای ما با وحشی‌گری رفتار می‌کنند. از چپ و راست و در هر زمانی دست به کشتار می‌زنند. این تروریسم بر ما، کشور و تمامی لبنانی‌ها تحمیل شده است.

سلام افزود: ما تلاش می‌کنیم تا با آنها مذاکره کنیم و از همان آغاز گفتم که مذاکره آسان نخواهد بود. این مساله تلاش‌های زیادی را از سوی همگان می‌طلبد چه از سوی طرف‌های سیاسی، چه از سوی مردم، چه خانواده‌های گروگانان، چه دستگاه‌های امنیتی و چه رسانه‌ها. در واقع مذاکرات میان تروریست‌ها و کشورها همواره محرمانه است اما در مورد ما هیچ مساله محرمانه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: پس از مذاکراتی که ماه‌ها میان ارتش لبنان و فرانسه و عربستان به طول انجامید، مسائل در حال حل شدن است و معتقدم که طی هفته‌های آتی سلاح‌ها را از فرانسه تحویل بگیریم. این سلاح‌ها شامل بالگردها و تمامی سلاح‌های ضروری برای کمک به ارتش جهت مقابله با نفوذ و تجاوزات بیگانگان و گروه‌های تروریستی می‌شود.

تمام سلام درخصوص خطر گروه داعش علیه لبنان گفت: معتقدم که خطر از سوی طرفی است که تلاش می‌کند داعش را به لبنان بکشاند و برای تضعیف کشور تلاش می‌کند. معتقدم که ارتش به خوبی از لبنان دفاع می‌کند اما نیاز به کمک‌های بیشتری دارد.

وی گفت: اوضاع لبنان پیچیده است. نبود رئیس‌جمهور موجب افزایش مشکلات شده است. انتخابات ریاست‌جمهوری از خارج تاثیر می‌پذیرد و ما درخصوص این اوضاع بر حمایت دوستانمان تکیه کرده‌ایم و فرانسه با کمک دیگر کشورها برای حل بحران ریاست‌جمهوری وارد عمل شده است.

سلام افزود: تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیر منفی بر روی انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان می‌گذارد. من از فرانسه می‌خواهم تا از لبنان درخصوص مساله آوارگان سوری که مشکل بزرگی برای ما هستند و نیاز به کمک دارند، حمایت به عمل آورد. تاکنون ما شاهد کوتاهی‌های بین‌المللی درخصوص این مساله بوده‌ایم چراکه حمایت برخی کشورها در سطح مطلوبی نبوده است.

سلام گفت: فرانسه در بسیج کردن جامعه جهانی برای حل این مشکل بسیار مثبت عمل کرده است و ما بر پاریس تکیه کرده‌ایم.

52261

کد N620794

وبگردی