آفتاب
پور ابراهیمی در نطق مطرح کرد:

انتقاد از مراسم روز دانشجو/ پیام کاهش وابستگی بودجه به نفت برای دشمنان

انتقاد از مراسم روز دانشجو/ پیام کاهش وابستگی بودجه به نفت برای دشمنان

نائب رئیس کمیسیئن اقتصاد مجلس شورای اسلامی کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: این اقدام دولت پیام‌های واضح و روشنی برای دشمنان دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: درود خدا بر زائران آن حضرت که همایش 20 میلیونی ارادت به سیدشهدا را چنان خلق کردند که هیچ همایش دینی و مذهبی در سرتاسر جهان حتی همایش بزرگ حجاج در مکه مکرمه به پای آن نمی‌رسد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد با اشاره به برگزاری مراسم‌های گوناگون به مناسبت روز دانشجو در هفته جاری گفت: هدف از برگزاری مراسم روز دانشجو احیای تفکر ضداستکباری است. متاسفانه در تمامی همایش‌هایی که در سراسر کشور برگزار شد به جای احیای تفکر ضداستکباری و ضدآمریکایی، سخنرانان با هماهنگی خاصی مواضع انقلاب اسلامی و حرکت مردم و جریان حمایت از انقلاب، ولایت و رهبری را مورد حمله قرار دادند.

وی تاکید کرد: لازم است شخص رئیس‌جمهور، وزیر علوم و وزرای دیگر که در حوزه مسائل دانشگاهی مسئول هستند درخصوص مسائل دانشگاه‌های کشور که به این شکل اداره می‌شود تصمیم‌گیری قاطع کنند.

محمدرضا پورابراهیمی در بخش دیگر از سخنرانی خود درخصوص لایحه بودجه ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و معاون نظارت راهبردی به خاطر ارائه به موقع لایحه بودجه گفت: خوشبختانه ترکیب منابع و مصارف در بودجه امسال به شکلی دیده شده که یکی از علائم رویکرد اقتصاد مقاومتی مبنی بر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی اجرا شد.

وی ادامه داد:. خوشبختانه لایحه بودجه با رویکرد کاهش اتکا به درآمدهای نفتی برای اولین‌بار به مجلس ارائه شد که پیام روشن و واضحی به دشمنان در عرصه سیاست خارجی دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور ما در قانون هدفمندی یارانه‌ها مطرح کرده بودیم که دهک‌های پردرآمد باید حذف شوند در قانون به شما تکلیف شده بود، از ابتدای سال 93 باید این تکلیف اجرا می‌شد امروز که ماه‌های پایانی سال است علی‌رغم اینکه وزیر اقتصاد در مجلس اعلام کرد که 10 میلیون افراد پردرآمد شناسایی شده‌اند و به زودی درخصوص آنها اقدام خواهد شد هیچ تصمیم‌گیری‌ای در این‌خصوص نکرده اید.

نماینده مردم کرمان افزود: درخواست اکید ما، که در جلسه غیرعلنی هم آقای لاریجانی از آقای نوبخت سوال کردند این است که اقشار پردرآمد را از دریافت یارانه نقدی حذف کنند.

وی در تذکر دیگری به رئیس‌جمهور اظهار داشت: در ماه‌های پایانی سال قرار داریم اما هنوز آیین‌نامه اجرایی برخی از تبصره‌ها و بندهای بودجه تدوین نشده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت نان اظهار داشت: افزایش قیمت نان در راستای کمک به نانوایان برای تامین هزینه‌هایشان بود اما همزمان با افزایش قیمت نان قیمت آرد تحویلی به نانوایی‌ها نیز افزایش یافت و عملا افزایش قیمت نان هیچ بهبودی در مشکلات این صنف ایجاد نکرد.

پورابراهیمی ادامه داد: افزایش قیمت نان باید متناسب با یارانه‌ها باشد پیشنهاد ما این بود که یارانه نان مستقیما به خانوارها داده شود و قیمت آزاد شود، آنچه امروز در اقتصاد انجام می‌شود اتلاف منابع یارانه ای نان است.

وی همچنین ادامه داد: وزیر نفت در زمان رای‌گیری قول داد تا پایان سال 94 به همه روستاها گازرسانی شود این در حالی است که تاکنون نقشه گازرسانی به روستاها تدوین نیز نشده است، چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید.

کد N620793

وبگردی